امروز: پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • ریوتینتو کارخانه بزرگتری برای تولید آهن کم کربن تاسیس میکند
فرایند BioIron در تولید آهن کم کربن

شرکت حفاری و معدن ریوتینتو، قصد دارد یک کارخانه آزمایشی در مقیاس بزرگتر برای ساخت آهن کم کربن ایجاد کند تا پتانسیل آن برای کمک به کربن زدایی زنجیره ارزش فولاد را ارزیابی کند. (لینک خبر)



یک کارخانه آزمایشی در مقیاس بزرگتر برای ساخت آهن کم کربن و تولید فولاد ساخته شود

کارخانه آهن کم کربن

شرکت حفاری و  معدن مستقر در استرالیا، ریوتینتو، اعلام کرده است که قصد دارد یک کارخانه آزمایشی در مقیاس بزرگتر برای ساخت آهن کم کربن ایجاد کند تا پتانسیل آن برای کمک به کربن زدایی زنجیره ارزش فولاد را ارزیابی کند. این تصمیم در پی موفقیت یک کارخانه آزمایشی در مقیاس کوچک در آلمان بود که اثربخشی فرآیند تولید آهن کم کربن با استفاده از سنگ معدن معادن استرالیا را ثابت کرد. تسریع در پیشرفت این پروژه و همزمانی آن با افزایش جهانی قیمت سنگ، باعث گردید تا طی 18 ماه گذشته، این فرآیند به طور گسترده در آلمان توسط یک تیم پروژه از ریوتینتو، شرکت فناوری پایدار Metso Outotec و گروه مهندسی فرآیند مایکروویو دانشگاه ناتینگهام آزمایش شود. کار توسعه در یک کارخانه آزمایشی در مقیاس کوچک با استفاده از دسته هایی از 1000 سنگ آهن به اندازه توپ گلف و بریکت های زیست توده انجام شد. ظرفیت این کارخانه جدید، بصورت تئوری تولید یک تن در ساعت خواهد بود. طراحی سیستم های کارخانه آزمایشی در حال انجام است و این شرکت در حال بررسی مکان های مناسب برای ساخت آن است.

شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع آهن آلات و مقاطع فولادی، دریافت قیمت روز و اطلاع از موجودی، با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

فرایند BioIron

این فرآیند که با نام BioIron™ شناخته می شود، از زیست توده خام به جای زغال سنگ متالورژیکی به عنوان احیاکننده و انرژی مایکروویو برای تبدیل سنگ آهن پیلبارا به آهن فلزی در فرآیند فولادسازی استفاده می کند.BioIron  این پتانسیل را دارد که از تولید فولاد کربنی تقریباً صفر پشتیبانی کند و اگر با جذب و ذخیره کربن مرتبط باشد، می تواند منجر به انتشار منفی خالص شود. پتانسیل BioIron™ در یک بررسی فنی جامع و مستقل توسط Hatch، شرکت مهندسی، مدیریت پروژه و خدمات حرفه‌ای جهانی تأیید شد. فرآیند BioIron™ با استفاده از زیست توده لیگنوسلولزی از جمله محصولات جانبی کشاورزی (مانند کاه گندم، ساقه کلزا، کاه جو، باگاس نیشکر) یا محصولات کشاورزی هدفمند عمل می کند. زیست توده با سنگ آهن ترکیب می شود و توسط ترکیبی از گازهای احتراق آزاد شده توسط زیست توده و امواج مایکروویو با راندمان بالا که می تواند با انرژی های تجدید پذیر تامین شود، گرم می شود.

متاسفانه امروزه فولادسازی 8 درصد از انتشار کربن در جهان را تشکیل می دهد که با آلودگی ایجاد شده در سطح بسیار گسترده برای بقای محیط زیست و زندگی کلیه جانداران کره زمین بشدت خطرناک است. گرم شدن زمین و آلوده شدن بیش از جد جو زمین باعث نابودی بسیاری از گونه های حیاتی در دراز مدت خاهد شد.برای آگاهی از خطرات تولید کربن در فرایند ساخت فولاد، به مقاله “فولاد کم کربن” و فولاد سبز مراجعه بفرمایید.


شرکت ریتینتو

ریوتینتو یک شرکت بزرگ فعال در حوزه حفاری و معادن و کارخانه های ذوب و پالایشگاه، در سال 1873 در اسپانیا تاسیس گردید. این شرکت عظیم ارائه دهنده مواد اولیه و محصولاتی همچون آلومینیوم، مس، سنگ آهن، لیتیوم، تیتانیوم و الماس‌ … در بیش از 35 کشور جهان است. شعار این شرکت استفاده از انرژی های پاک و تجدید پذیر بوده و تلاش دارند که هرفرایندی را که بصورت الکتریکی تبدیل کرده و از ردپای کربن و انتشار گازهای گلخانه ای بکاهند.


شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع آهن آلات و مقاطع فولادی، دریافت قیمت روز و اطلاع از موجودی، با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

قیمت روز آهن | آرمان گستر اقتدار | ضمانت خرید مطمئن

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد