امروز: پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما
کاهش مصرف فولاد اتحادیه اروپا

پیش‌بینی می‌شود تغییرات در نیمه دوم سال 2022 همراه با تأثیرات جنگ بین روسیه و اوکراین روندی متفاوت را طی کند و باعث کاهش مصرف فولاد اتحادیه اروپا شود.



کاهش مصرف فولاد اتحادیه اروپا در سه ماه سوم 2022

مصرف فولاد اتحادیه اروپا

بر اساس گزارش چشم انداز اقتصاد و بازار فولاد (سال 2022-2023 / سه ماهه سوم 2022) توسط کمیته اقتصادی اتحادیه فولاد اروپا (EUROFER)، روند مثبت مشاهده شده  سال 2021 در سرانه مصرف فولاد EU-27 (اتحادیه 27 کشور اروپایی بعد از ترک بریتانیا) در سه ماهه اول سال 2022 نیز ادامه یافت، اما اختلالات شدید زنجیره تامین جهانی، باعث کند شدن روند افزایش قیمت انرژی (مانند افزایش قیمت سنگ آهن) و کاهش مصرف فولاد و هزینه های تولید شد. اما در سه ماهه اول سال 2022، مصرف آشکار فولاد در EU-27 به 37.1 میلیون تن رسید که پس از افزایش 10.1 درصدی در سه ماهه چهارم سال گذشته، 6.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال 2021 افزایش یافته است. با این وجود این ارقام نسبت به موارد مشابه در طول سال گذشته، حاکی از کاهش مصرف فولاد اتحادیه اروپا و از بین رفتن خریداران بالقوه برای تولید محصولات فولادی است.

همانطور که قبلا نیز اشاره شد، پیش‌بینی می‌شود این تغییرات در نیمه دوم سال 2022 همراه با تأثیرات جنگ بین روسیه و اوکراین روندی متفاوت را طی کند و باعث کاهش مصرف فولاد شود. طبق گزارش انجمن اتحادیه فولاد اروپا، انتظار می‌رود مصرف فولاد تا پایان سال 2022 به میزان 1.7 درصد کاهش یابد اما در سال 2023 به میزان 5.6 درصد بهبود خواهد یافت. در خصوص کاهش مصرف فولاد، با توجه به نتیجه تحولات جنگ بین روسیه و اوکراین (که در حال حاضر غیرقابل پیش بینی است) و تأثیر آن بر زنجیره های تأمین جهانی، امکان جابه جایی این معادلات و عدم اطمینان بالا به آن، حداقل تا سه ماهه اول سال 2023 وجود خواهد داشت. جهت دریافت قیمت روز کلیه مقاطع فولادی میتوانید از بخش محصولات وب سایت مانند قیمت روز انواع تیرآهن یا قیمت روز انواع ورق دیدن کنید.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، انجمن جهانی فولاد در روز یکشنبه (۵ فوریه) اعلام کرد تولید محصولات فولادی در کشورهای اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ به ۱۳۶.۷ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در سال ۲۰۲ با ۱۰.۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل همراه بوده است.

به طور کلی معامله گران در روز یکشنبه (۵ فوریه) گزارش دادند تولید محصولات فولادی در جهان در سال ۲۰۲۲ به ۱.۸۳ میلیارد تن رسیده است که نسبت به سال ۲۰۲۱ با کاهش ۴.۳ درصدی همراه بوده است. پیش از این، انجمن تولید کنندگان فولاد اروپا (EUROFER) انتظار داشت که به دلیل بسته شدن تاسیسات تولید، تولید محصولات فولادی در اروپا در سال ۲۰۲۲ تا ۴ درصد کاهش یابد.  

زنجیره تامین فولاد

همچنین در بخش تولید، علیرغم تداوم مشکلات زنجیره تامین فولاد، تولیدات در بخش‌های مصرف‌کننده فولاد، پس از افزایش 2.6 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2021، در سه ماهه اول 2022 نیز نسبت به سال قبل 4.9 درصد افزایش یافته است. طبق گزارش EUROFER انتظار می رود تولید بخش های مصرف کننده فولاد در سال 2022 به میزان 1.1 درصد افزایش یابد، در حالیکه پیش بینی برای تولیدات بخش های مصرف کننده فولاد در سال 2023 با  2.2 درصد افزایش همراه خواهد بود. امروزه بزرگترین فولادسازان جهان در چندین کشور، مسئول تامین فولاد تولیدی جهان هستند که صادرات فولاد به کشورهای مختلف از جمله اتحادیه اروپا را نیز بر عهده دارند. جهت مطالعه زنجیره تامین فولاد و روش های ساخت آن، میتوانید “برترین فولاد سازان جهان” را مطالعه بفرمایید.

شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع فولاد ضد زنگ و فولاد آلیاژی برای پروژه های خود و دریافت قیمت روز با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.


قیمت روز آهن | آرمان گستر اقتدار | ضمانت خرید مطمئن

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد