امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما
قیمت روز آهن - آرمان گستر اقتدار

صنعت فولاد در قلب اقتصاد جهانی و در هسته کسب و کار جامعه مدرن قرار دارد. انتظار می رود شرکت های برتر فولاد سازی جهان تا پایان سال جاری سهم بازار خود را در رقابت با یکدیگر بیشتر کنند. اما به راستی کدام شرکت تولیدکننده بر صنعت فولاد جهان حکومت می کند؟



صنعت جهانی فولاد

قیمت روز آهن - آهن آرمان - برای دریافت قیمت روزانه آهن آلات با 02158336 تماس بگیرید.

صنعت فولاد در قلب اقتصاد جهانی و در هسته کسب و کار جامعه مدرن قرار دارد. فولاد به دلیل دارا بودن ساختار منحصربه‌فرد، استحکام، شکل‌پذیری و تطبیق پذیری، به طور گسترده در صنایع مختلف از جمله ساخت‌وساز، زیرساخت، حمل‌ونقل، ماشین‌آلات، لوازم الکتریکی و غیره مورد استفاده قرار گرفته است. در کنار این موارد، امکان بازیافت عالی، ارزان بودن و در دسترس بودن فولاد در همه جا، آن را به یکی از حیاتی‌ترین عناصر رشد اقتصادی در سراسر جهان تبدیل کرده است.

صنعت فولاد جهانی با سرعت و پیوسته به رشد خود ادامه می دهد که ناشی از توسعه سریع صنعتی شدن و شهرنشینی در سراسر جهان است. بازار جهانی شاهد افزایش تقاضا برای محصولاتی فولادی است که قوی تر، سبک تر و مطابق با استانداردهای زیست محیطی هستند.  این صنعت توانست سال گذشته را با کاهش جزئی تقاضای فولاد به پایان رساند و پیش بینی می شود که پیشرفت و فرصت های بیشتری را از طریق رشد دیجیتالی سازی و اتوماسیون، ابتکارات زیرساختی، سازماندهی مجدد مراکز شهری و تحول انرژی بدست آورد. انتظار میرود شرکت های برتر فولاد جهان تا سال جاری سهم بازار خود را بیشتر کرده و درآمدهای بالاتری ایجاد کنند. فولاد امروزه پایه ساخت مقاطع و پروفیل های صنعتی و ساخت و ساز است. برای اطلاع از قیمت روز انواع مقاطع فولادی می توانید از صفحه قیمت این محصولات از جمله قیمت روز میلگرد، قیمت روز تیرآهن، قیمت روز هاش، قیمت روز ناودانی و قیمت روز انواع پروفیل دیدن فرمایید. همچنین برای آشنایی بیشتر با پروفیل محبوب، میلگرد، میتوانید به مقاله انواع میلگرد مراجعه کنید.

ارقام جهانی صنعت فولاد 2020

با هم نگاهی به جهش سریع صنعت فولاد در سال 2020 بیاندازیم. تولید جهانی فولاد خام در سال 2020 به 1.87 میلیارد تن رسید که 3.4 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته بود و انتظار می رفت تا سال 2021 به تقریباً 1.9 میلیارد تن برسد. در این میان آسیا 1341.6 میلیون تن فولاد خام تولید کرد که 5.7 درصد نسبت به قبل افزایش داشت. برخی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در آسیا عبارتند از: چین (996.3 میلیون تن)، هند (111.2 میلیون تن)، ژاپن (99.3 میلیون تن)، و کره جنوبی (71.4 متر).

تولید فولاد خام در چین (که در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان است) در سال 2020 به 996.3 میلیون تن رسید که 8.3 درصد افزایش را نشان میدهد. سهم چین از تولید جهانی فولاد خام در اقتصاد جهانی از 50.9 درصد در سال 2018 به 53.3 درصد در سال 2020 افزایش یافته است. با این حال جدیدترین گزارش ها حاکی از کاهش تولید فولاد خام جهانی در سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال های گذشته است.

ساخت و ساز و زیرساخت های صنعتی، بزرگترین بخش مصرف کننده فولاد درجهان است که بیش از 51 درصد از مصرف صنعت فولاد جهان را تشکیل می دهد. پس از آن صنعت خودرو و حمل و نقل (17%)، تجهیزات مکانیکی (15%)، محصولات فلزی (11%)، تجهیزات الکتریکی (3%) و لوازم خانگی (3%) قرار دارند. انتظار می رود اندازه بازار جهانی فولاد تا سال 2025 به 1.01 تریلیون دلار برسد و در پنج سال آینده CAGR 2.6٪ را ثبت کند.


سلطه شرکت های بزرگ بر صنعت فولاد

قیمت روز آهن - آهن آرمان - برای دریافت قیمت روزانه آهن آلات با 02158336 تماس بگیرید.

به هر کجا که نگاه کنید، نوعی کاربرد فولاد را خواهید یافت. از ساخت‌وساز گرفته تا خودرو، محصولات الکترونیکی، یخچال‌ها، ماشین‌های لباسشویی، ابزار جراحی و حتی کشتی‌های باری. گفته می شود به ازای هر 1 دلاری که صنعت فولاد تولید می کند، 2.5 دلار به طور غیرمستقیم ارز تولید می شود و به همین دلیل تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد جهانی دارد.

تولید جهانی فولاد در چند سال گذشته رشد ثابتی را ثبت کرده است زیرا تقاضا برای این کالا به دلیل پروژه‌های زیرساختی بزرگ به ویژه در آسیا افزایش یافته است. طبق گزارش انجمن جهانی فولاد، کل تولید فولاد خام در سال 2018 به 1.808 میلیون تن رسید و 10 تولیدکننده بزرگ فولاد جهان 25 درصد از این تولید را به خود اختصاص دادند. اما چه کسی بر صنعت فولاد حکومت می کند؟

قاره آسیا در این رده بندی غالب است، به ویژه چین با 27 تولید کننده فولاد. برای یافتن یک شرکت مستقر در اتحادیه اروپا (به غیر از رتبه دوم: ArcelorMittal) باید به رتبه سی و نهم پیمایش کنیم. اولین کارخانه فولادسازی قاره  آمریکا، Nucor Corporation است که آن هم در جایگاه پانزدهم قرار دارد. با نگاهی اجمالی به جدول می بینیم تمامی تولیدکنندگان فولاد خارج از آسیا در حال از دست دادن جایگاه خود نسبت به رقبای شرقی خود هستند.


تاج و تخت فولاد (یا چه کسی بر صنعت فولاد حکمرانی میکند)

در واقع، تنها 15 کشور مسئول بیش از 89 درصد از کل تولید فولاد در اقتصاد جهانی هستند که چین با بالاترین میزان تولید صنعت فولاد در جهان، بر این صنعت بزرگ جهانی تسلط دارد. فولاد یک ماده ارزشمند است که در طیف ها و انواع مختلفی تولید می شود. برای آشنایی با انواع مختلف فولاد، مقاله انواع فولاد را مطالعه بفرمایید. در این تولید کنندگان برتر جهان، گروه چینی تولید فولاد Baowu با تولید 120 میلیون تن در سال 2021، با اختلاف بسیاری از رقیب اروپایی خود، به بزرگترین شرکت تولید کننده فولاد در جهان تبدیل شد. گروه Ansteel که در رتبه هفتم گزارش سال گذشته ظاهر شد، با افزایش 45.7 درصدی تولید در سال گذشته همچنان به صعود به جدول ادامه می دهد و به لطف یک موفقیت فوق العاده جایگاه سوم را در سکو به دست آورد. برخی از تولیدکنندگان فولاد در این صنعت وجود دارند که با تولید فولاد در مقادیر زیاد محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. فهرستی از تولیدکنندگان برتر فولاد سال 2021 که در جدول بالا نمایش داده شده است(تناژ در میلیون تن (Mt) بیان شده است). حال بیایید نگاهی دقیق تر به این شرکت ها بیندازیم:

غول های صنعت سال 2021 :

صنعت فولاد

1. بائو استیل (گروه فولاد سازی چینی Baowu)

گروه بائو استیل بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در سراسر جهان است. در سال 2021 این شرکت با تولید بیش از 120 میلیون تن، رکورد تولید فولاد جهان رو شکست و با اختلاف در سکوی اول قرار گرفت. Baosteel Group در سال 1978 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در پودونگ، شانگهای، چین قرار دارد. این شرکت دارای 130401 کارمند است و محصولات فولادی مانند فولاد ویژه، فولاد ضد زنگ، فولاد کربنی تولید می کند که به بیش از 40 کشور صادر می شود. این شرکت برای حوزه هایی مانند خودرو، پتروشیمی، حمل و نقل، انرژی هسته ای، لوازم خانگی، فلزکاری، انرژی، ساخت ماشین آلات، ابزار الکترونیکی و فضانوردی تامین می کند.لازم به ذکر است در سال 2016، China Baowu که در آن زمان یک تولیدکننده دولتی کوچکتر بود، با شرکت آهن و فولاد ووهان ادغام شد و تولید آن را تقریباً دو برابر کرد.

صنعت فولاد

2. شرکت اروپایی ArcelorMittal

این شرکت در سال 2006 با ادغام Arcelor و Mittal Steel تشکیل شد. این شرکت 23،2000 کارمند دارد و 10 درصد فولاد جهان را تولید می کند و با سرمایه گذاری بسیار در استرالیا، فرانسه، آفریقای جنوبی، کانادا، برزیل، ترکیه، کاستاریکا، سوئد، ونزوئلا، ایالات متحده و امارات متحده عربی شعب خود را در اختیار دارد. دفتر مرکزی ArcelorMittal که در بیش از 60 کشور جهان فعالیت می کند، در Avenue de la Liberte، لوکزامبورگ قرار دارد. ArcelorMittal S.A در سال 2018 با تولید بیش از 96.5 میلیون تن فولاد و درآمد خالص 5.07 میلیارد دلاری بزرگترین شرکت فولادی جهان لقب گرفت. در سال 2021 با کاهش تولید به 79 میلیون تن، مقام دوم جهان را کسب نمود. این شرکت نقش عمده ای در عرضه فولاد به بازارهای خانگی، بسته بندی، خودرو و ساختمان ایفا می کند.

صنعت فولاد

3. شرکت Nippon Steel & Sumitomo Metal Corporation (NSSMC)

چشم بادامی های ژاپنی، شرکت آینده نگر و موفق فولادسازی Nippon Steel & Sumitomo Metal Corporation (NSSMC) را با  ادغام دو شرکت Nippon Steel و Sumitomo Metal در سال 2012 به ثبت رساندند. NSSMC برای چندین سال دومین تامین کننده بزرگ فولاد در سراسر جهان شناخته شد. این ابرمجموعه، در 15 کشور با نزدیک به 83000 کارمند گسترش یافته است. این شرکت وابسته به صنعت فولاد را در زمینه هایی مانند ساختمان سازی، خودروسازی، عمران، انرژی، منابع و راه آهن تامین می کند.  شرکت نیپون استیل سابق قبل از ادغام در سال 2012، نیپون استیل و سامیموتو متال بزرگترین تولید کننده فولاد در ژاپن بوده است که بعد از پذیرفته شدن در بورس اوراق بهادار توکیو با بیش از 50000 کارمند، 49.22 میلیون تن فولاد در سال 2018 تولید کرد. برای آشنایی بیشتر با این شرکت، مقاله فولاد ساز بزرگ ژاپنی، نیپون استیل را مطالعه بفرمایید

صنعت فولاد

4. گروه آهن و فولاد HBIS

شرکت با مسئولیت محدود آهن و فولاد HBIS در سال 2008 تاسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت دولتی در شیجیاژوانگ، هبی، جمهوری خلق چین قرار دارد. ظرفیت HBIS بالغ بر 30 میلیون تن فولاد در سال است که این شرکت را به یکی از بزرگترین تامین کننده فولاد در صنعت فولاد در چین تبدیل می کند. این شرکت عمدتاً بر اساس نیاز: میله سیم، ورق نورد سرد، فولاد نورد گرم، میله، ورق نورد گرم، پنج اکسید وانادیوم، صفحه گالوانیزه، لوله جوش و سایر محصولات دیگر را تولید می کند. گروه HBIS تولیدکننده دولتی فولاد چینی در سال 2018 46.80 میلیون تن فولاد تولید کرد و چهارمین جایگاه را در فهرست بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان به دست آورد.

صنعت فولاد

5. گروه آهن و فولاد ووهان (Wuhan Iron and Steel Corporation)

دفتر مرکزی شرکت گروه آهن و فولاد ووهان در شهر ووهان، هوبی، جمهوری خلق چین قرار دارد. این شرکت دولتی در سال 1958 تاسیس شد و در کشور چین به عنوان اولین مجتمع بزرگ فولاد و آهن چین شناخته می شود. علاوه بر این، این شرکت محصولات سیلیکونی، محصولات نورد سرد، محصولات نورد گرم، محصولات پروفیل، محصولات صفحه و محصولات میله سیم و غیره را ارائه می دهد. شرکت مادر که توسط کمیسیون نظارت و اداره دارایی‌های دولتی شورای دولتی (SASAC) اداره می‌شد، در سال 2016 با شرکت فولادساز گروه Baosteel با نظارت SASAC ادغام شد. این شرکت در سال 2015 در رتبه یازدهم جهان از نظر حجم تولید در صنعت فولاد قرار گرفت.

قیمت روز آهن - آرمان گستر اقتدار

6. شرکت POSCO (Pohang Iron and Steel Company)

شرکت آهن و فولاد کره ای، پوهانگ که با نام POSCO شناخته می شود، در سال 1968 در پوهانگ، کره جنوبی تاسیس شد که به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان و صنعت فولاد تبدیل شد. دو کارخانه بزرگ آن واقع در پوهانگ و گوانگ یانگ است به طور مشترک 42.86 میلیون تن فولاد در سال تولید می کنند که فولاد تخت، فولاد بلند، ورق فولادی، فولاد نورد گرم، سیم میله، فولاد الکتریکی، محصولات فولادی ضد زنگ و فولاد نورد سرد از محصولات عمده آن هستند. این شرکت در سال 2018 درآمدی معادل 59.2 میلیارد دلار داشت و رقیب اصلی شرکت عظیم فولاد هیوندای می باشد. شرکت POSCO یکی از بزرگترین صادرکنندگان فولاد در شرق آسیاست.

قیمت روز آهن - آرمان گستر اقتدار

7. جیانگ سو شاگانگ (Shagang Group)

جیانگ سو شاگانگ یکی از پنج تولیدکننده برتر فولاد چین است. این شرکت در جیانگ سو، چین و در سال 1975 تاسیس گردیده است. این تولیدکننده برتر چینی سالانه نزدیک به 18 میلیون تن آهن تولید می کند و خط تولید آن شامل میله های سیم، کلاف نورد گرم، میلگرد و دال است.

 گروه شاگنگ که در سال 2017 در فهرست Forbes Global 500 در رتبه 364 قرار گرفت، توانست میزان 40.66 میلیون تن انواع مقاطع فولادی در سال 2018 تولید کند. این شرکت با بیش از 30000 پرسنل، درآمد خالص 36.4 میلیارد دلاری را در سال 2018 گزارش کرد که 76 درصد افزایش نسبت به ارقام سال 2017 داشت.

قیمت روز آهن - آرمان گستر اقتدار

8. شرکت عظیم هندی فولاد تاتا (Tata Steel)

تاتا استیل که قبلاً با نام شرکت محدود آهن و فولاد تاتا (TISCO) شناخته می شد، با ظرفیت تولید سالانه 34 میلیون تن فولاد خام، یکی از برترین شرکت های تولید کننده فولاد و صنعت فولاد در جهان است که در هندوستان واقع شده است. این شرکت از معتبرترین شرکت های حال حاضر دنیاست که مشتریان ثابت خود را قلب اقتصاد اروپا و آمریکا دارد. گروه تاتا استیل توسط جامستجی در سال 1868 تاسیس شد. تاتا استیل در 26 کشور از جمله هند، هلند و بریتانیا فعالیت می کند و حدود 80،500 کارمند دارد. بزرگترین کارخانه آن (ظرفیت 10 میلیون تن فولاد) در جمشدپور، جارخند واقع شده است. در سال 2014 در رتبه بندی جهانی، از بین 500 شرکت بزرگ جهان در رتبه 486 قرار گرفت.

صنعت فولاد

9.شرکت فولاد هیوندای HYundai Steel

هیوندای استیل که در سال 1953 تأسیس شده است، قدیمی‌ترین شرکت فولادسازی و صنعت فولاد در کره جنوبی و از زیرمجموعه های هیوندای موتور و دومین فولادساز بزرگ کوره بلند در مجتمع فولاد Dangjin با کوره بلند 5450 مترمربعی است. دفتر مرکزی شرکت فولاد هیوندای (HSC) در سئول (کره جنوبی) قرار دارد. این شرکت طیف گسترده ای از محصولات مانند تیرهای هاش، ریل و میلگرد، سیم پیچ گرم، فولاد نورد سرد و ورق نورد سرد ضد زنگ را تولید میکند.

هیوندای استیل پس از Nucor در ایالات متحده، دومین تولیدکننده بزرگ فولاد EAF در جهان است. و شش کارخانه در اینچئون، به‌علاوه سایت‌هایی در Dangjin (3 کوره بلند)، پوهانگ (EAF)، سانچئون (میل CR)، اولسان (میل لوله‌کشی) و در استان چونگدو چین را اداره می‌کند. در سال 2004، هیوندای شرکت فولاد منحل شدهHanbo  را خریداری کرد. مجموع ظرفیت سالانه این شرکت در مجموع 24 میلیون تن در سال بود تا اینکه در سال 2015، هیوندای استیل شرکت هیوندای هیسکو را خریداری کرد و ظرفیت تولید سالانه خود را به 30 میلیون تن افزایش داد. هم اکنون شرکت ادغام شده دارای یازده مرکز کویل در هشت کشور است.

صنعت فولاد

10. شرکت JFE Steel Corporation

JFE Steel Corporation در سال 1950 در توکیو، و صنعت فولاد ژاپن تاسیس شد. این شرکت قبلاً با نام شرکت فولاد کاوازاکی شناخته می شد و در آوریل 2003 به JFE Steel Corporation تغییر نام داد. این شرکت ورق های فولادی، ورق های الکتریکی، اشکال، لوله ها و لوله ها، محصولات ضد زنگ، میله های فولادی و میله های سیم و غیره را ارائه می دهد. طبق آمار ارائه شده بیش از 120000 نفر را در این شرکت مشغول بکار هستند. در سال 2017، یکی از کارخانه های تولید فولاد این شرکت به نام “پاک ترین کارخانه فولاد جهان” ثبت گردید. در سال 2018 با تولید 29.15 میلیون تن فولاد، در بین بزرگترین تولیدکنندگان فولاد یکپارچه جهان قرار گرفت.

صنعت فولاد

11. گروه Ansteel

Angang Steel Co. Ltd. (Ansteel)، دومین تولیدکننده بزرگ صنعت فولاد دولتی چین مستقر در انشان، شمال شرقی چین، 35.36 MMT در سال 2018 تولید کرد. این شرکت درآمد عملیاتی 32.6 میلیارد دلاری را در سال 2018 ثبت کرد. Ansteel Group یک شرکت چینی دولتی و یکی از قدیمی ترین شرکت های موجود در لیست ما است که 104 سال در سال 1916 تاسیس شده است. دفتر مرکزی این شرکت در انشان است.


آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان): مرجع فروش و عرضه کلیه آهن آلات و مقاطع فولادی (تماس 58336-021)

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد