امروز: پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • شرکت فولادسازی بزرگ ژاپنی نیپون استیل، سهام بیشتری از معادن زغال سنگ را خریداری می‌کند
نیپون استیل، سهام بیشتری از معادن زغال سنگ را خریداری می‌کند

شرکت فولادساز بزرگ ژاپنی نیپون استیل، سهام بیشتری از معادن زغال سنگ را خریداری می‌کند (لینک خبر)



شرکت فولادسازی بزرگ ژاپنی نیپون استیل، سهام بیشتری از معادن زغال سنگ را خریداری می‌کند

نیپون استیل و معادن ذغال سنگ

نیپون استیل، فولادساز بزرگ ژاپنی به سهم بیشتری در معادن زغال سنگ کک‌سازی می‌اندیشد تا عرضه پایدار را تضمین کند. بر اساس گزارش سایت رویترز، شرکت نیپون استیل ژاپن، فولادساز شماره 4 جهان، قصد دارد با سرمایه گذاری در معادن کک سازی زغال سنگ از تامین پایدار فولادسازی و افزایش نسبت خودکفایی آن اطمینان حاصل کند. این شرکت ژاپنی که هم اکنون دارای سهام در چندین معدن زغال سنگ کک و سنگ آهن در مناطق مختلف جهان است، حدود 20 درصد از 27 میلیون تن واردات سالانه زغال سنگ کک و 58 میلیون تن واردات سنگ آهن را به تنهایی تامین می کند. در این میان گزارش ها حاکی از افزایش جهانی قیمت سنگ آهن (ماده اصلی تولید فولاد) است.

شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع آهن آلات و مقاطع فولادی، دریافت قیمت روز و اطلاع از موجودی، با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

تاکاهیرو موری، معاون اجرایی فولادساز بزرگ ژاپنی، در مصاحبه‌ای به رویترز گفت: «لازم نیست روی 20 درصد توقف کنیم، ما در حال بررسی افزایش نسبت خودکفایی با خرید منافع در مواد خام (دارایی) هستیم که در استراتژی ما معنادار، با کیفیت و مقرون به صرفه است. سرمایه گذاری در معادن زغال سنگ کک سازی بیش از پروژه های سنگ آهن ضروری است، زیرا تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین، عرضه بسیار محدود کالاهایی مانند زغال سنگ متالورژیکی را تحت فشار قرار داده است و انتظار می‌رود قیمت سنگ‌آهن مطابق با تقاضای فولاد حرکت کند، اما قیمت زغال‌سنگ کک‌سازی احتمالاً به دلیل افزایش قیمت‌های زغال‌سنگ حرارتی و کاهش سرمایه‌گذاری در معادن جدید زغال‌سنگ در تلاش‌های جهانی برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی بالا خواهد ماند. او همچنین ادامه داد “موانع سرمایه گذاری در معدن به دلیل روند جهانی کربن زدایی به طور قابل توجهی افزایش یافته است، اما مقدار مشخصی زغال سنگ کک برای تولید فولاد حتی پس از دستیابی به بی طرفی کربن در سال 2050 مورد نیاز است.” وی تاکید کرد که نیپون استیل این فولادساز بزرگ ژاپنی هیچ برنامه ای برای سرمایه گذاری در معادن زغال سنگ حرارتی ندارد.

برای مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به این مقاله مراجعه بفرمایید

سود خالص این غول فولادساز بزرگ ژاپنی برای دوره آوریل تا سپتامبر با افزایش 2.7 میلیارد دلاری به 372 میلیارد ین (2.7 میلیارد دلار) رسید، در حالی که سهم قوی‌تر از سهام آن در دارایی‌های بالادستی به جبران افزایش هزینه‌های مواد خام کمک کرد. در آینده، نیپون استیل نگران کاهش تقاضای فولاد توسط خریدار اصلی یعنی کشور چین، کندی اقتصاد جهانی به دلیل افزایش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی ایالات متحده و اروپا و تاخیر در بهبود تولید خودرو در ژاپن است. موری گفت: “ما می خواهیم با کاهش بیشتر هزینه های متغیر و افزایش نسبت محصولات با ارزش، روند رشد سود خود را در سال آینده حفظ کنیم.”

فولادساز بزرگ ژاپنی

Nippon Steel Corporation  در سال 2012 از ادغام نیپون استیل قدیمی و سومیتومو متال تشکیل شد. نیپون استیل سومین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان از نظر میزان تولید در سال 2019 است. این شرکت در مارس 2021، یک برنامه مدیریت میان مدت تا بلندمدت جدید را در دستور کار خود قرار داد که با هدف رشد مداوم به “بهترین فولادساز با قابلیت های پیشرو در جهان” تبدیل شود. با اجرای پیوسته این طرح و ترکیب خروجی کارخانه‌های مادر قوی داخلی و کارخانه‌های داخلی خارج از کشور، به ظرفیت 100 میلیون تن فولاد خام جهانی دست یابد.

از دغدغه های اصلی فولادساز بزرگ ژاپنی، چالش کاهش انتشار دی‌اکسید کربن را از طریق توسعه فناوری‌های نوآورانه و تلاش‌های دیگر، به‌عنوان یک رهبر شرکتی و صنعتی در مسیر جامعه‌ای کربن‌زدایی شده، است. در سال 2005، شرکت Nippon Steel برنامه‌ای جهت افزایش 30 درصدی ظرفیت خود برای بازیافت زباله‌های پلاستیکی و تبدیل آنها به کک انجام داد. این مجموعه عظیم از بدو تأسیس به عنوان بخشی از مدیریت کلی، با هدف تحقق یک جامعه پایدار، به مسائل زیست محیطی به صورت یکپارچه پرداخته است. در سال 2011، این شرکت به دلیل رویکرد خود در دستیابی به فرآیندهای زیست محیطی، محصولات زیست محیطی، و راه حل های زیست محیطی، جایزه بین المللی پایداری فرای را در مکزیک دریافت کرد. برای مطالعه فولاد بدون کربن (دوستدار محیط زیست) مقاله ما در این لینک را مطالعه بفرمایید.


شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع آهن آلات و مقاطع فولادی، دریافت قیمت روز و اطلاع از موجودی، با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

قیمت روز آهن | آرمان گستر اقتدار | ضمانت خرید مطمئن

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد