امروز: سه شنبه 1 آبان 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  •  ArcelorMittal در حال آزمایش 1 فناوری جدید برای استفاده از کربن در بلژیک است
ArcelorMittal در حال آزمایش 1 فناوری جدید برای استفاده از کربن در بلژیک است

 ArcelorMittal در حال آزمایش 1 فناوری جدید برای استفاده از کربن در بلژیک است


لینک خبر : تولید کننده فولاد و صنایع سنگین میتسوبیشی با D-CRBN همکاری می کنند.

اولین آزمایش در جهان از یک فناوری جدید برای استفاده از انتشار کربن از تولید فولاد در کارخانه ArcelorMittal در گنت (بلژیک) آغاز شده است.

ArcelorMittal و صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن (MHI) در حال کار با D-CRBN برای آزمایش یک فناوری جدید برای تبدیل CO2 جذب شده در کارخانه به مونوکسید کربن هستند که می تواند در تولید فولاد و مواد شیمیایی استفاده شود.

D-CRBN، مستقر در آنتورپ، بلژیک، فناوری توسعه داده است که از پلاسما برای تبدیل دی اکسید کربن به مونوکسید کربن با استفاده از انرژی های تجدید پذیر استفاده می کند.

پلاسما پیوند بین کربن و اکسیژن را می شکند و در نتیجه CO2 را به مونوکسید کربن تبدیل می کند. دومی می تواند به عنوان یک عامل کاهنده در فرآیند فولادسازی، جایگزین مقداری از کک یا زغال کک که در کوره بلند استفاده می شود، یا به عنوان یک عنصر کلیدی در کارخانه Steelanol در گنت برای تولید مواد شیمیایی یا سوخت های جایگزین استفاده شود.

همانطور که اشاره شد، این اولین آزمایش تجاری فناوری پلاسمای D-CRBN است که ArcelorMittal Gent را به اولین فولادساز در جهان تبدیل می کند که این فرآیند را آزمایش می کند که برای کاهش انتشار CO2 طراحی شده است.

مرحله جدید پروژه آزمایشی جذب کربن چند ساله در کارخانه را گسترش می‌دهد تا امکان‌سنجی اجرای کامل فرآیند پیشرفته KM CDR MHI را آزمایش کند.

فرآیند D-CRBN به کربن با خلوص بالا نیاز دارد که می تواند توسط واحد MHI که در حال حاضر برای جذب کوره بلند و گرم کردن مجدد گازهای خروجی کوره از آسیاب نوار داغ در گنت استفاده می شود، ارائه شود.

خط لوله بین MHI و D-CRBN در 1 ژوئیه امسال به منظور آزمایش امکان استفاده از CO2 جذب شده به عنوان ماده اولیه برای دومی متصل شد.

ArcelorMittal در حال اجرای تعدادی پروژه کربن زدایی برای دستیابی به اهداف اقلیمی خود است که شامل کاهش 35 درصدی انتشار کربن در بخش اروپایی تا سال 2030 است.

در ماه مه 2024، ArcelorMittal، MHI و شرکای خود اعلام کردند که عملیات یک واحد جذب کربن آزمایشی را در یک کوره بلند در کارخانه فولاد گنت آغاز کرده‌اند.

برای مشاهده سایر اخبار کلیک بفرمایید.

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد