امروز: جمعه 31 فروردین 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما
بازگشت کالاهای چینی بعد از فروکشی همه گیری کووید

بازگشت کالاهای چینی بعد از فروکشی همه گیری کووید. لینک خبر


بازگشت کالاهای چینی بعد از فروکشی همه گیری کووید

لینک خبر: کالاهای چینی پس از فروکشی دوره کوتاه مدت بیماری کووید، در حال آغاز یک جهش بزرگ برای بازگشت به بازار هستند به گزارش بلومبرگ، پشت سرگذاشتن کووید توسط چین این امیدواری را ایجاد می کند که بالا رفتن تقاضا برای بزرگترین واردکننده کالا در جهان پس از پایان موج ویروس فعلی در این کشور، قیمت ها را افزایش دهد. عقب‌نشینی پکن از کنترل ویروس از اوایل ماه گذشته، بر حساسیت خریداران مواد خام تأثیر زیادی گذاشت. تجار در حال انبار کردن سنگ آهن در معاملات آتی خود هستند، قیمت مس علیرغم چشم انداز رکود اقتصادی در ایالات متحده و اروپا در حال افزایش است و صحبت از واردات سالانه سویا بی سابقه است. همچنین انتظار می رود چین در سال جاری تقاضای جهانی نفت را افزایش دهد. با این حال، هنوز خطراتی وجود دارد، از جمله موج جدید و شدید کووید که یکبار قبلا بزرگترین اقتصاد آسیا را فرا گرفته است. همه این موارد آغاز یک نقطه شروع بحرانی است، اما در نهایت انتظار می رود که  با یک بهبود قوی به پایان برسد. بر اساس نظرسنجی بلومبرگ، تولید ناخالص داخلی چین در سال 2023 به میزان 4.8 درصد رشد خواهد کرد، در حالی که این رقم در سال گذشته 3 درصد بود.

«سال 2023 قطعا سال بهتری خواهد بود و بهبود از سه ماهه دوم به بعد، به اندازه بهبود چین پس از رشد نزدیک به 7 درصدی در سال گذشته، به رشد کالاهای جهانی کمک خواهد کرد. متاسفانه یکی از دلایل اصلی آن، جهش قیمت ها در پی تهاجم روسیه به اوکراین و به دنبال آن انباشت سرمایه و بازگشت تدریجی به رکود در اقتصادهای بزرگ بود.”
جیا ژنگ، تاجر کالا در شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری شانگهای دونگ‌وو جیوینگ

کووید و نفت و انرژی

برخی نشانه‌های دلگرم‌کننده وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف نفت و انرژی به سرعت از موج ویروس فعلی بهبود می‌یابد. بر اساس شاخص بایدو که توسط بلومبرگ NEF بر اساس تحلیل داده بدست آمده است، از 28 دسامبر، تراکم ترافیک در 15 شهر بزرگ حدود 60 درصد نسبت به یک هفته قبل کاهش یافته است، که 30 درصد کمتر از ترافیک در ژانویه 2021 است. ژو می، تحلیلگر مؤسسه تحقیقاتی در شانگهای، گفت که مصرف نفت چین تا سه ماهه سوم به سطح رشد قبل از ویروس باز خواهد گشت، در حالی که طبق گفته Wood Mackenzie Ltd، تقاضا برای گاز طبیعی مایع در سال جاری حدود 6 درصد افزایش خواهد یافت. واحد تحقیقاتی بزرگ نفتی سینوپک گفت که مصرف کلی انرژی – از جمله زغال سنگ و گاز و همچنین برق خام و تجدیدپذیر – در سال جاری 2 درصد بیشتر از سال 2022 خواهد بود. آمریتا سن، مشاور صنعتی معتقد است افزایش تقاضای سوخت جت (هواپیما) تا 90 درصد از سطوح قبل از همه‌گیری تا سه ماهه چهارم بالا خواهد رفت که ارتباط نزدیکی با گردشگری و سفر خواهد داشت. این درحالی است که گزارش های ماهانه نشان می دهد صادرات و واردات فولاد آمریکا، تنها در ماه گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع آهن آلات و مقاطع فولادی، دریافت قیمت روز و اطلاع از موجودی، با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

بازگشت کالاهای چینی بعد از فروکشی همه گیری کووید

فلزات و کشاورزی

خوش بینی و امید به بهود اقتصادی، عامل اصلی جهش 17 درصدی معاملات آتی سنگ آهن در ماه گذشته بود. در بازار داخلی چین، ریسک سرمایه‌گذاران بر روی احیای فعالیت‌های ساخت‌وساز، توانست قراردادهای بخش فولادسازی را به بالاترین سطح از ژوئن 2020 در بورس کالای دالیان برساند. با این حال، کاهش دارایی های چین همچنان خطری برای تقاضا برای سنگ آهن و سایر فلزات است. سیتی گروپ در یادداشتی اعلام کرد قیمت سنگ آهن در سه ماه به 130 دلار در هر تن افزایش یافته است، در حالی که در روز چهارشنبه حدود 115 دلار بود، اما این هشدار اعلام شد که هیچ تغییر معناداری در تقاضای فولاد رخ نخواهد داد، مگر اینکه تسهیلات اعتباری مناسبی ایجاد شود. اریک لیو، رئیس تحقیقات و تجارت در ASK Resources Ltd.، گفت: اگرچه کنترل های سختگیرانه Covid-19 برداشته شده است، اما هنوز یک افق روشن یا جهش رشد زیادی وجود ندارد. حمایت اعتباری و پایان کووید صفر باید زمینه را برای بهبود فولاد از سه ماهه دوم به بعد فراهم کند.

وضعیت اقتصادی برای کالاهای کشاورزی نیز رو به روشنی است و  این امید وجود دارد که بخشی از درآمدهای داخلی در غذاخوری ها و رستوران ها به سرعت از رکود ناشی از ویروس بازگردد. پژوهشگر Groww Intelligence در یادداشتی گفت که یک محرک قوی می تواند تأثیر «قابل توجهی» بر جریان واردات کشور داشته باشد. بر اساس صعودی ترین پیش بینی در نظرسنجی بلومبرگ، واردات سویا چینی می تواند در سال جاری به رکورد بیش از 100 میلیون تن برسد که از حدود 89 به 90 میلیون تن در سال 2022 افزایش یافته است. چین حدود دو سوم دانه های سویای تجارت بین المللی را خریداری می کند.

ریسک و انگیزه

با این حال، جای زیادی برای خوش بینی وجود دارد. رونق فعالیت های اقتصادی از بخش های کوچکتر شروع می شود. رکود موج کووید-19 قبلاً در شهرهای بزرگ ساحلی به اوج خود رسیده است و بازگشت رونق و گسترش آن به مراکز داخلی و مناطق روستایی بیشتر طول می کشد. اما همچنین ممکن است موج های ویروسی بیشتری در راه باشد.

“من فکر می کنم که ما شاهد بهبودی سریع و تدریجی خواهیم بود. مقامات دولتی ممکن است هزینه های بهداشتی و اجتماعی را بر زیرساخت ها ترجیح دهند که به این معنی است که پایین آمدن هزینه های مصرف کننده و خانوارها به زمان نیاز دارد تا تحقق یابد.”
میکال مدان، مدیر برنامه تحقیقات انرژی چین (موسسه مطالعات انرژی آکسفورد)

برای مشاهده سایر اخبار کلیک بفرمایید

بازگشت کالاهای چینی بعد از فروکشی همه گیری کووید

شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع آهن آلات و مقاطع فولادی، دریافت قیمت روز و اطلاع از موجودی، با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

قیمت روز آهن | آرمان گستر اقتدار | ضمانت خرید مطمئن

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد