امروز: پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما

آیا به فولاد سبز نزدیک می شویم؟ (لینک خبر)

چرا فولاد سبز؟ فولادسازی یکی از سخت ترین صنایع برای کربن زدایی است، زیرا این فرآیند به گرمای زیاد نیاز دارد که به طور سنتی از زغال سنگ برای آتش زدن کوره استفاده می شود که به آلودگی شدید کربنی منجر می شود. هدف نهایی تولید فولاد سبز بدون فسیل است و در این میان انتظار می‌رود مکانیسم تنظیم مرز کربن (CBAM) کمیسیون اروپا در اکتبر 2023 اجرایی شود. بر اساس این مکانیسم، واردکنندگان باید انتشار کربن مرتبط با کالاهای تحت پوشش را گزارش کنند که شامل تولید فولاد نیز می‌شود. با توجه به این مکانیسم، واردکنندگان اروپایی فولاد، ملزم هستند تا گواهی‌های CBAM را از ژانویه 2026 خریداری کنند، زمانی که مکانیزم به طور کامل عملیاتی شود. اروپا مقصد اصلی صادرات فولاد سبز کارخانه های تولیدی فولاد سراسر جهان است.



 زمانی که مکانیزم به طور کامل عملیاتی شود. اروپا مقصد اصلی صادرات فولاد سبز کارخانه های تولیدی فولاد سراسر جهان است

صنعت فولاد سبز می‌تواند تا سال 2030 به اهداف انتشار برسد

طبق آخرین گزارش کمیسیون جهانی انتقال انرژی (Global Energy Transitions Commission: ETC)، صنعت فولاد جهان می‌تواند تا سال 2030 با سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های فولادی با آلایندگی نزدیک به صفر در اروپا و آمریکای شمالی در نهایت به مسیر انتشار گازهای گلخانه‌ای منطبق با توافق پاریس حرکت کند.

ETC در این گزارش اعلام کرد که پروژه های فولادی مبتنی بر سنگ معدنی با انتشار نزدیک به صفر اگر طی سه سال آینده سه برابر شود (دور از دسترس نیست) ، تا سال 2030 سالانه 190 میلیون تن فولاد سبز تولید خواهد شد. اهدافی همچون “پشتیبانی از هیدروژن کم کربن در ایالات متحده و مکانیسم تنظیم مرز کربن (CBAM) در اتحادیه اروپا” پایه‌های محکمی را برای اجرای پروژه‌های موفقیت‌آمیز در آن بازارها ارائه می‌دهد. آدایر ترنر، رئیس کمیسیون ETC گفت: با توجه به زمان انجام پروژه‌های فولادی، اقدامات فوری برای تقویت بیشتر مورد سرمایه‌گذاری برای فناوری‌های نوآورانه و ایمن‌سازی ظرفیت تولید فولاد اولیه با آلایندگی نزدیک به صفر قبل از پایان دهه مورد نیاز است.


 زمانی که مکانیزم به طور کامل عملیاتی شود. اروپا مقصد اصلی صادرات فولاد سبز کارخانه های تولیدی فولاد سراسر جهان است

هند 13 گروه ویژه فولاد سبز را تایید کرد

انجمن فولاد هند (ISA) در ژانویه 2022 خواستار سیاست گذاری هایی از سوی دولت برای سوخت تولید و پذیرش فولاد سبز در کشور شده بود و وزارت صنعت هند در جهت کاهش انتشار کربن از صنعت فولاد، 13 کارگروه ویژه فولاد سبز را در جلسه ای با کارخانه های تولید کننده بزرگ هندوستان و کمیته های مشورتی صنعت فولاد ثانویه هفته گذشته اعلام کرد (لینک خبر) این گروه های ضربت بر اساس چهار “جزء ماموریت” تقسیم می شوند:

  1. اولین مؤلفه اجرای پروتکل های توانمندسازی کلیدی است که فولاد سبز را در تولید تعریف می کند و معیارها، گواهینامه و نظارت بر انتشار کربن از کارخانه های فولادی را توسعه می دهد.
  2. مؤلفه دوم به دنبال تعریف چارچوب سیاستی برای ایجاد تقاضا برای فولاد سبز در بخش‌های کلیدی مصرف نهایی است.
  3. مؤلفه سوم به دنبال ایجاد یک فشار در سمت عرضه است که شامل مواردی از جمله :بهبود بهره وری انرژی، انتقال به انرژی های تجدیدپذیر، افزایش استفاده از بهره برداری، استفاده از ضایعات ها و آهن قراضه، تعیین نیازهای تولید هیدروژن سبز تا سال 2030، پذیرش استفاده از جذب کربن و ذخیره سازی (CCUS) و کاوش مسیرهای انتقال موقت به فولاد سبز در ساخت آهن کاهش یافته مستقیم (DRI) می شود.
  4. آخرین مؤلفه بر تحقیق، توسعه و کاوش در مکانیسم های تأمین مالی نوآورانه، شناسایی اقدامات انجام شده در سراسر جهان برای تولید فولاد سبز و بررسی همکاری های احتمالی و توسعه مهارت تمرکز دارد.

این وزارتخانه گفت: “انتظار می رود این اقدام به توسعه و پذیرش روش ها و فناوری های فولادسازی پایدار در هند منجر شود. این نه تنها به کاهش ردپای کربن در صنعت فولاد کمک می کند، بلکه به تلاش های هند برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی نیز کمک می کند.” هند در نظر دارد تا سال 2070 کربن را در صنعت فولاد سازی خود خنثی کند. بر اساس داده های بدست آمده از صنعت فولاد هند، میانگین شدت انتشار کربن از حدود 3.1 تن در هر یک تن فولاد خام (T/tcs) در سال 2005 به حدود 2.6 تن در در هر یک تن فولاد خام تا سال 2020 کاهش یافته است. با این وجود وزارت فولاد کشور این کشور هدفی را برای کاهش انتشار کل کربن به میزان 30 تا 35 درصد کمتر از سطح سال 2005 تا سال 2030 تعیین کرده است. هند قصد دارد تا پایان دهه جاری به ظرفیت تولید فولاد 300 میلیون تن در سال برسد، اما چندین چالش در تولید فولاد سبز وجود دارد که مهم ترین آن عدم امکان تولید هیدروژن سبز مقرون به صرفه برای اهداف تجاری است.

شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع آهن آلات، دریافت قیمت روز و اطلاع از موجودی، با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.


 زمانی که مکانیزم به طور کامل عملیاتی شود. اروپا مقصد اصلی صادرات فولاد سبز کارخانه های تولیدی فولاد سراسر جهان است

چکمه های لاستیکی قدیمی کارگران، صنعت فولاد سبز را سرعت می بخشد؟

جهان به زودی می تواند از چکمه های قدیمی و خرده ضایعات لاستیکی برای ساخت چرخ قطار با روشی که در قلب صنعتی استرالیا توسعه یافته است استفاده کند و سازنده محصولات فولادی استرالیایی Molycop و شرکای تحقیقاتی آن راهی برای استفاده از لاستیک زباله برای فرآیند ساخت فولاد تمیزتر را تجاری سازی کرده اند (لینک خبر)

Molycop سالانه بیش از 240،000 تن چرخ قطار، میله‌های فولادی و سایر محصولات تولید می‌کند. این شرکت اخیرا با پروفسور  Veena Sahajwalla، دانشمند برتر بازیافت، بر روی فناوری پیشرفته خود در تولید فولاد سبز و تمیزتر کار کرده است. پروفسور Sahajwalla ، مدیر مرکز تحقیقات و فناوری مواد پایدار در دانشگاه NSW در سیدنی، در ابتدا با OneSteel برای توسعه فرآیندی برای ساخت آلیاژهای سبز با استفاده از لاستیک و پلاستیک زباله کار کرد. از آن زمان، با همکاری با شریک صنعتی Molycop در دهه گذشته، میلیون ها لاستیک از محل دفن زباله به سمت بازیافت و تولید فولاد روانه شده اند.

Molycop گفت که این فناوری همچنین مصرف برق و انتشار گازهای گلخانه ای فولادساز را کاهش می دهد. پروفسور Sahajwalla گفت که برای تولیدکنندگان و محققان بسیار مهم است که روش‌های جدید تجاری مناسبی ارائه دهند. او گفت: “تغییرات آب و هوا و چرخه های انرژی پاک اغلب نیاز به تولید پایدارتر و شیوه‌های مدیریت زباله را نادیده می‌گیرند، جایی که ما شروع به استفاده از منابع ضایعات برای نیازهای تولیدی آینده می‌کنیم. منابع طبیعی به تنهایی مواد اولیه را برای همه نیازهای جامعه تامین نمی کند، بنابراین ما به یک رویکرد بسیار پایدارتر نیاز داریم.”

این فناوری با همکاری تولیدکننده کفش Crawford Boots و مرکز رشد تولید پیشرفته و همچنین UNSW سیدنی، توانسته شکاف بین تحقیق و تجاری سازی را پر کند. برای این منظور، فناوری تزریق پلیمر در فولادسازی در کوره قوس الکتریکی Molycop (EAF) در نیوکاسل مورد استفاده قرار می گیرد، جایی که لاستیک زباله از لاستیک های قدیمی، تسمه نقاله و چکمه های ایمنی لاستیکی به عنوان سوخت جایگزین استفاده می شوند. ایان توز، رئیس بخش پایداری Molycop گفت که آنها با موفقیت محصول، فرآیند و سیستمی را توسعه داده اند که به سازندگان فولاد EAF جهانی ارائه می شود. پنی کرافورد، بنیانگذار Crawford Boots، گفت که کار در کنار یک تولید کننده بزرگ و محققان او را بر آن داشته تا کل چرخه عمر محصولات خود را بررسی کند. خانم کرافورد افزود: “ز محافظت از پای کارگران در معادن گرفته تا نحوه استفاده از چکمه‌های ما در زمان بازیافت، ما اکنون محصولات خود را دوباره بررسی و اصلاح کرده‌ایم تا آنها را برای فناوری تزریق پلیمر مناسب‌تر کنیم”.

برای مشاهده سایر اخبار کلیک بفرمایید


شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع آهن آلات و دریافت قیمت روز و اطلاع از موجودی، با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

قیمت روز آهن | آرمان گستر اقتدار | ضمانت خرید مطمئن

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد