امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما
افزایش قیمت فولاد ضد زنگ در افق 2023

افزایش قیمت فولاد ضد زنگ در افق 2023 (لینک خبر)

سال 2022 دوره پرتلاطم دیگری برای صنعت فولاد ضد زنگ جهانی بود. قیمت فولاد ضد زنگ پس از کاهش تقاضا و حذف بسیاری از واسطه ها (دلال ها) در سال 2022 کاهش یافت، با این حال، علیرغم بازار پرنوسان، شرکت ها در سراسر زنجیره تامین، نتایج مالی قدرتمندی را منتشر کردند. در بیشتر گزارش ها، بخشی از سود حاصل از اوایل سال توانسته از بحران تغییر شرایط تجربه شده “دوره آگوست تا دسامبر” جان سالم به در ببرد. با این وجود پیش بینی می شود نرخ رشد عرضه در بحبوحه بهبود مصرف در سال 2023 کاهش خواهد یافت که باعث افزایش قیمت فولاد ضدزنگ خواهد شد.


قیمت فولاد ضدزنگ: پیش بینی می شود نرخ رشد عرضه در سال 2023 کاهش خواهد یافت که باعث افزایش قیمت فولاد ضدزنگ خواهد شد

چشم انداز قیمت فولاد ضد زنگ

در سال 2022، ظرفیت های جدید زیادی وارد تولید شد. با این حال، به دلیل تاثیر همه‌گیری کووید 19 و جنگ اوکراین، پیشرفت تولید به تعویق افتاد درنتیجه افزایش عرضه واقعی کمتر از حد انتظار بود. با اشباع تدریجی صنعت فولاد ضد زنگ، برخی از شرکت های تولیدکننده کوچک چینی به دلیل بالا رفتن هزینه ها، تجارت خود را به خارج از کشور مبدا منتقل کردند یا دست از تولید کشیدند. با این وجود، علیرغم کاهش سرعت فعالیت در نیمه دوم سال جاری، بسیاری از فعالان اصلی بازار جهانی نسبت به چشم انداز سال 2023 ، البته با احتیاط، خوشبین هستند. زیرا اکثریت موافق هستند که مسائل ژئوپلیتیکی و اقتصادی همچنان زنگ خطر سیر نزولی را برای این بخش به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، فعالیت‌های کاهش تولید در میان توزیع‌کنندگان احتمالاً حداقل تا 3 ماهه اول 2023 ادامه خواهد داشت. این امر، همراه با کاهش انتظارات تقاضا از سوی بخش‌های خودرو و کالاهای سفید، احتمالاً منجر به شرایط ملایم خرید در سه ماهه اول خواهد شد.

با این وجود، در روزهای پایانی سال 2022، قیمت فولاد ضد زنگ در سطح بالایی در مقایسه با مقادیر قبل از همه‌گیری در همه مناطق باقی ماند. بالاترین قیمت ها در سراسر آسیای شرقی، در این ماه، مربوط به ژاپن است، جایی که ارزش فروش کلاف نورد سرد 304 بیش از 50 درصد و قیمت 316 بیش از چهل درصد از دسامبر 2021 افزایش یافته است. نرخ فروش در کره جنوبی و تایوان نیز با وجود اینکه در سه ماهه سوم کاهش یافته بود، اندکی رشد را تجربه کرد. در ایالات متحده، قیمت‌ها در سال 2022 عمدتاً ناشی از حرکت در هزینه‌های اضافی آلیاژ کارخانه‌ها بوده است. با این حال، هنگامی که با کاهش سطح تخفیف خریداران همراه شود، این امر منجر به داشتن برخی از بالاترین قیمت‌های فولاد ضد زنگ در ایالات متحده شده است.

شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع آهن آلات، دریافت قیمت روز و اطلاع از موجودی، با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

هزینه های اضافی 304 محصول تخت، که توسط North America Stainless منتشر شده است، در ژانویه به 2950 دلار در هر تن افزایش می یابد، در حالی که برای گرید 316 به 4480 دلار در هر تن افزایش می یابد. این ارقام به دلیل افزایش هزینه های مولیبدن، نیکل و قراضه آهن در آن دوره است.

علاوه بر این، اگر مقادیر نیکل و مولیبدن در طول ژانویه در همان سطوح بالا باقی بماند، هزینه های اضافی آلیاژ ایالات متحده در ماه فوریه برای گریدهای 304 و 316 به ترتیب 200 و 300 دلار آمریکا در هر تن افزایش می یابد. میانگین ارزش معاملاتی MEPS اروپا برای کلاف نورد سرد 304 در ماه دسامبر، تقریباً 3050 یورو در هر تن است که بیش از 2000 یورو در هر تن کمتر از اوج قیمت ثبت شده در ماه می امسال است. با این حال، تقریباً 1000 یورو در هر تن بالاتر از رقم قبل از همه‌گیری کووید 19 در دسامبر 2019 است.

پیش بینی می شود همراه با آمریکا، قیمت‌های اضافی آلیاژ اروپا نیز برای تیپ 304 و 316 در نیمه نخست سال بالاتر خواهد بود، اما برخلاف بازار آمریکای شمالی، احتمالاً به دلیل تقاضای ضعیف، این افزایش‌ها با مقاومت خریداران مواجه خواهد شد. به طور خلاصه،  SMM پیش بینی می کند که مصرف فولاد ضد زنگ ممکن است به تدریج در سال 2023 بهبود یابد، اما نرخ رشد بازیابی همچنان محدود است.

برای مشاهده سایر اخبار کلیک بفرمایید


شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع آهن آلات و دریافت قیمت روز و اطلاع از موجودی، با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

قیمت روز آهن | آرمان گستر اقتدار | ضمانت خرید مطمئن

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد