امروز: دوشنبه 26 شهریور 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما
صنعت ریخته گری قصد دارد تولید خود را در سال 2024 افزایش دهد

صنعت ریخته گری قصد دارد تولید خود را در سال 2024 افزایش دهد


لینک خبر : صحبت در مورد ارقام رشد خاص در میان عدم قطعیت – هم به طور کلی و هم با عرضه انرژی در پاییز و زمستان دشوار است.

کارخانه های دفاعی اوکراین، شرکت های ماشین سازی و بازسازی زیرساخت های تخریب شده به ریخته گری بستگی دارد. اگرچه از آغاز جنگ، صنعت ریخته گری اوکراین حدود 50 درصد از ظرفیت خود را از دست داده است و شرکت های موجود با استفاده از ظرفیت 30 تا 50 درصد کار می کنند، صنعت انتظار دارد تا پایان سال جاری تولید افزایش یابد. با این حال، هنوز خیلی زود است که در مورد پویایی رشد احتمالی صحبت کنیم، زیرا 4 ماه طولانی در پیش است که ممکن است مشکلات جدی در تامین انرژی وجود داشته باشد.

مشکلات اصلی

مشکلات عمده صنعت ریخته گری شامل موارد زیر است:

  1. مشکلات کار با مجتمع صنایع دفاعی (DIC) : اگرچه “صنعت دفاعی” به طیف گسترده ای از محصولات ریخته گری نیاز دارد، پتانسیل این صنعت تا استفاده کامل فاصله دارد. علاوه بر این، از همان ابتدای جنگ، صنعت با مشکلات فراوانی مواجه بوده است – هرج و مرج مدیریتی در دستگاه های تخصصی دولتی، موانع مختلف بروکراتیک از جمله مشکلات در تصویب اسناد، تحمیل واسطه ها و غیره.
  2. کمبود برق : صنعت ریخته گری به شدت به منبع تغذیه پایدار وابسته است. کوره ریخته گری ماشینی نیست که در صورت قطع نور به خودی خود متوقف شود. چند تن فولاد ذوب شده تا دمای 1500 درجه سانتیگراد است که در صورت قطع ناگهانی برق به یک مشکل تکنولوژیکی بزرگ و خطرناک تبدیل خواهد شد. سایر فرآیندهای تولید و فناوری در ریخته‌گری‌ها نیز با استفاده از برق و گاز مرتبط است. به غیر از خود منبع تغذیه، ما نگران قیمت برق هستیم که به طور مداوم برای صنعت افزایش می یابد. ابتدا در ماه ژوئن سهم لازم از واردات برق را به 80 درصد افزایش دادند تا بنگاه ها از خاموشی جلوگیری کنند و سپس در اواسط ژوئیه پیشنهاد یکسان سازی تعرفه ها برای توزیع را دادند. ما موفق شدیم آنها را متقاعد کنیم که طبقات تعرفه را به هم نزدیک نکنند، زیرا این امر می تواند منجر به افزایش هزینه های انرژی شرکت ها و بدتر شدن رقابت پذیری محصولات تا تعطیلی برخی از آنها شود.
  3. کمبود پرسنل : علیرغم اتخاذ تصمیمات متعدد (شامل تعدادی از بنگاه ها در رده حیاتی برای اقتصاد و غیره)، اما مشکل کمبود نیروی انسانی در شرکت های ریخته گری ماهیت گسترده ای دارد. امروزه بهره برداری بنگاه ها بسته به نوع محصول به طور متوسط ​​بین 30 تا 50 درصد است. به عبارت دیگر، بنگاه ها می توانند حجم تولید را افزایش دهند، اما به دلیل کمبود متخصص نمی توانند این یا آن کار را انجام دهند، این یا آن سفارش را بگیرند. در عین حال، بسیاری از موقعیت‌ها را نمی‌توان با نیروی کار زن یا نیروی غیر ماهر جایگزین کرد، زیرا ممکن است سال‌ها طول بکشد تا کارگران تولیدی در تخصص‌های محدود آموزش ببینند.
  4. مشکلات با تدارکات : اکنون حدود 80 تا 85 درصد از محصولات ریخته گری تولیدی در داخل کشور باقی مانده و 15 تا 20 درصد دیگر صادر می شود. در طول سال گذشته، بنگاه‌های صادراتی به دلیل مشکلات در مرزها، در روابط خود با مصرف‌کنندگان پیچیده‌تر شده‌اند که منجر به ساماندهی مسیرها و افزایش هزینه‌های لجستیکی، طولانی‌تر شدن مدت زمان و تحویل نابهنگام محصولات شده است.

ریخته گری مصرف کنندگان

در حال حاضر دو گروه اصلی از مصرف کنندگان ریخته گری وجود دارد. اولین مورد از نظر حجم سفارش و کلید از نظر اهمیت صنایع دفاعی است. در حال حاضر افزایش تولید برای مصارف دفاعی به دلایل خاصی متوقف شده است، اما امیدواریم در آینده نزدیک مشکلات موجود برطرف شود. انتظارات مثبت ما بر این اساس است که کمی قبل از آن افزایش محسوسی در تقاضا برای محصولات دفاعی وجود داشت.

جهت دیگر زیرشاخه های متعدد ماشین سازی (کشاورزی، واگن و نیرو)، ساخت زیرساخت، برق و … است که پویایی این زیرشاخه ها بسیار متفاوت است. پویایی آنها در حال حاضر بسیار متفاوت است، اما تقاضا برای محصولات ریخته گری به ویژه به عنوان بخشی از بازسازی زیرساخت های تخریب شده پس از جنگ بالا خواهد بود.

اکنون باید فکر کنیم که این فرآیند توسط محصولات شرکت های اوکراینی تضمین شده است و نه با واردات اعتباری همه محصولات از شرکای ما. یک استراتژی دولتی مربوطه باید ایجاد شود که مسئولیت آن بر عهده وزارت تخصصی صنایع استراتژیک اوکراین باشد.

پیش بینی 2024

ما انتظار افزایش تولید را در سال 2024 داریم، اما امروز از نظر عینی پیش بینی دقیق چیزی دشوار است. در سال 2023، تولید محصولات ریخته گری به حدود 300000 تن رسید. در سال جاری 380 تا 400 هزار تن ریخته گری در نظر گرفته ایم. اما اکنون هیچ کس نمی داند پاییز و زمستان چگونه خواهد بود و وضعیت تامین انرژی چگونه خواهد بود. البته، اگر قطعی های طولانی مدت وجود داشته باشد، می توانید کار ریتمیک شرکت ها را فراموش کنید.

صنعت ریخته گری برای توان دفاعی کشور و بازسازی پس از جنگ بسیار مهم است. اکنون صنعت نه به لطف آن، بلکه به رغم آن در حال توسعه است – زیرا صاحبان و مدیران فعال شرکت های ریخته گری وجود دارند که سعی می کنند از دیوارهای بوروکراسی عبور کرده و محصولات خود را عرضه کنند.

برای مشاهده سایر اخبار کلیک بفرمایید.

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد