امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما
تاثیر زلزله ترکیه بر اقتصاد و وضعیت تولید فولاد چگونه است؟

وضعیت صنایع فولاد پس از زلزله ترکیه (لینک خبر)


وضعیت صنایع فولاد پس از زلزله ترکیه

لینک خبر: فعالیت بخش فولاد بر اثر زلزله شدید در منطقه اسکندرون ترکیه متوقف شد.

تجارت و تولید فولاد در منطقه شرقی اسکندرون ترکیه پس از زلزله ویرانگری که روز دوشنبه 6 فوریه این منطقه را لرزاند و کارخانه های این منطقه را در معرض خطر قرار داد متوقف شده است. زمین لرزه ای به بزرگی 7.7 ریشتر بامداد دوشنبه ناحیه پازارجیک در استان قهرمانمراس را لرزاند و پس از آن زمین لرزه ای به بزرگی 7.6 ریشتر در منطقه البیستان قهرمان مراس رخ داد. چندین استان دیگر از جمله آدانا، آدیامان، دیاربکر، غازیانتپ، هاتای، کیلیس، مالاتیا، اسکندرون، عثمانیه و سانلیورفا نیز تحت تأثیر قرار گرفتند. اسکندرون بندر مهمی در ترکیه برای واردات و صادرات فولاد و همچنین تحویل مواد اولیه عمدتاً ضایعات است. هم اکنون تمامی منابع ممکن در بندر اسکندرون به سمت فعالیت های جستجو و نجات هدایت شده است. علاوه بر این، شهرهای این منطقه برای بازدیدکنندگان ممنوع اعلام شده است و وسایل نقلیه غیرنظامی اجازه ورود ندارند. متأسفانه این فاجعه زلزله ترکیه به صنعت در سایر مناطق آسیب رسانده است. تجارت فولاد در سایر نقاط ترکیه نیز بسیار کند بود، زیرا تمام منابع این کشور صرف فعالیت های جستجو و نجات می شد. به گفته الکس کرشاو، تحلیلگر ارشد درFastmarkets ، قیمت فولاد بلند ترکیه در کوتاه مدت پس از زمین لرزه ها با عدم قطعیت قابل توجهی مواجه شد. زمین لرزه ها چندین استان در جنوب شرقی کشور را تحت تاثیر قرار داده است، جایی که حدود 30 درصد از ظرفیت کوره قوس الکتریکی [EAF] تولید فولاد ترکیه، معادل تقریباً 11.7 میلیون تن در سال تولید را در خود جای داده است که اکثر این کارخانه‌ها (بیش از 80 درصد) تولیدکنندگان فولاد بلند هستند.

پس از زلزله ترکیه، دولت در حال حاضر یک هشدار دولتی سطح چهارم صادر کرده و در 10 استان وضعیت اضطراری اعلام کرده است که به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت. همچنین منابع اصلی مانند برق و آب که در اختیار صنعت قرار داشت نیز محدود شده و نمی‌توان از آن برای تولید استفاده کرد. به عنوان یک اقدام احتیاطی، خط لوله بوتاس جریان گاز طبیعی به استان های غازیانتپ، هاتای و قهرمان مراس و همچنین سایر مناطق را متوقف شده است.اما به گفته منابع در این منطقه، جریان گاز طبیعی روز سه شنبه به منطقه اسکندرون از سر گرفته شد.

هم اکنون تا این لحظه شمار کشته شدگان زلزله ترکیه به بیش از 30 هزار نفر رسیده که در حال افزایش است و تمامی نیروی انسانی به سمت کمک و امداد رسانی هدایت شده است.

شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع آهن آلات، دریافت قیمت روز و اطلاع از موجودی، با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

زلزله ترکیه و Baştuğ Metalurji

لینک خبر: شرکت Baştuğ Metalurji بدون خسارت جدی ناشی از زلزله، آماده بازگشت به بازار است.

فولادساز ترکیه، Baştuğ Metalurji، واقع در عثمانیه، یکی از شهرهای آسیب دیده از زمین لرزه های مهیب که منطقه جنوب شرقی ترکیه را لرزاند، اولویت خود را تامین امنیت کارکنان و خانواده های آنها و رسیدگی به نیازهای فوری آنها دانسته است. این شرکت همچنین گفت که در حالی که ارزیابی بیشتری برای خسارات های وارد شده، مورد نیاز است، تاکنون هیچ آسیب بزرگی در کارخانه‌ ها یا بنادری که برای حمل و نقل استفاده می‌شود، مشاهده نشده است، بنابراین آنها قصد دارند عملیات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از زلزله ترکیه بازگردانند.

برای مشاهده سایر اخبار کلیک بفرمایید


شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع آهن آلات و دریافت قیمت روز و اطلاع از موجودی، با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

قیمت روز آهن | آرمان گستر اقتدار | ضمانت خرید مطمئن

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد