امروز: شنبه 8 اردیبهشت 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما

افزایش ظرفیت فولاد در کشور از 45 میلیون تن به 60 میلیون تن


شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع آهن آلات و مقاطع فولادی، دریافت قیمت روز و اطلاع از موجودی، با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

آنچه خواهید خواند


افزایش ظرفیت فولاد در کشور از 45 میلیون تن به 60 میلیون تن

لینک خبر : مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت با توجه به افزایش سرمایه گذاری گسترده در حوزه فعالیت طی دو سال آینده از افزایش ظرفیت فولاد از 45 میلیون تن به 60 میلیون تن خواهد رسید. محمد یاسر طیب نیا طی مراسم افتتاح مرکز نوآوری مشترک فولاد مبارکه و دانشگاه اصفهان در صورتی که شرایط برای این امر آماده نباشد، این نقطه قوت میتواند به چالشی بزرگ در کشور تبدیل شود.

رشد نامتقارن و عدم توازن در زنجیره تولید فولاد میتواند مهمترین چالش پیشروی این صنعت باشد. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه همچنین افزود، راهبرد ما برای مقابله با چالش توسعه سرمایه انسانی، ارتقای بهره وری و توسعه اقتصادی – اجتماعی پایدار و همچنین تبدیل شدن به صنعت سبز می باشد.

راهبرد دیگر این شرکت توسعه فناوری و نوآوری است که این راهبرد مختص این شرکت نمی باشد و در تمام کشور قابل استفاده است. وی تاکید کرد راه اندازی دفاتر صنعت و دانشگاه در راستای راهبرد فناوری و نوآوری است و ما به دنبال همکاری دو طرفه بین دانشگاه ها و صنایع فولاد هستیم. این همکاری میتواند به تحصیل دستاوردهای مقتضی منجر میگردد.

وی همچنین با اشاره به نقاط قوت صنعت فولاد در کشور  تصریح کرد در حالی که حدود 45 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در کشور ما می باشد و به دلیل وجود برخی چالش ها مانند قطعی برق و گاز، مشکلات حوزه حمل و نقل و زیر ساخت های انرژی امکان استفاده از این ظرفیت محدود می باشد.

فولاد مبارکه البته برای این مشکل راه حلی در نظر گرفته است که یکی از آنها راه اندازی نیروگاه های برق می باشد. نیروگاه سیکل ترکیبی 914 مگاواتی که عملیات آن 20 ماه پیش شروع شده و ماه گذشته به بهره برداری رسیده است. احداث نیروگاه 600 مگاواتی خورشیدی که در ابتدای سال کلنگ زنی شده بود، امید است که فاز نخست آن در انتهای سال و گام های بعدی در سال آینده بهره برداری شود.

طیب نیاز همچنین خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه سال گذشته با وجود همه محدودیت ها، توانست با 100 درصد ظرفیت تولید داشته باشد و افزایش ظرفیت فولاد افزایش یافته است. اما میانگین استفاده از ظرفیت در صنعت فولاد کشور حدود 65 درصد و در فولاد جهان حدود 70 درصد می باشد. نگاه ما به توازن در صنعت فولاد تنها به زنجیره تولید و حل چالش ها ختم نمی شود و حوزه های اقتصادی، اجتماعی و انسانی را نیز در بر میگیرد.

وی افزود فولاد مبارکه بطور مستقیم و غیرمستقیم برای ۳۵۰ هزار نفر در کشور اشتغالزایی نموده و در این شرکت اهدافی که مُنجر به خلق آینده بهتر شود را دنبال می گردد و درصددیم اصفهان را به قُطب نوآوری و فناوری کشور تبدیل کنیم. برای اینکه بتوانیم مسیر خود را بدرستی دنبال کنیم باید از روش‌هایی که مسیر را کوتاه می‌کند و کیفیت را ارتقاء می‌بخشد، بهره ببریم.

آقای طیب‌نیا تاکید کرد: یک دهه گذشته ۹۰% بومی‌سازی قطعات و تجهیزات را در مجموعه‌ای که ۱۰۰ درصد وارداتی بود، محقق کردیم و امروز تغییرات در خطوط تولید توسط کارشناسان داخلی انجام می‌شود و ما به جایگاهی رسیده‌ایم که به عنوان بزرگترین صنعت کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد جنوب آسیا و شمال آفریقا، موتور مُحرکه بیش از سه هزار و ۵۰۰ بنگاه اقتصادی دیگر در سطح کشور هستیم و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۳۵۰ هزار نفر را فراهم نموده ایم.

 امروز «مرکز نوآوری فولاد مبارکه و دانشگاه اصفهان» با هدف توسعه همکاری راهبردی صنایع بزرگ و دانشگاه‌های برتر کشور افتتاح شد.

برای مشاهده سایر اخبار کلیک بفرمایید

شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع آهن آلات و مقاطع فولادی، دریافت قیمت روز و اطلاع از موجودی، با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.


0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد