امروز: شنبه 6 مرداد 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما

کاهش تقاضا و تاثیر آن بر قیمت فولاد (لینک خبر)

در نتیجه وابستگی بیش از حد اخیر بازار آهن آلات و فولاد به بخش ساخت و ساز در اروپا، که حدود 60 درصد این بازار بزرگ را تشکیل می دهد، پیش‌بینی می‌شود که قیمت فولاد در سال 2023 بیشتر از پیش کاهش یابد. در حقیقت با توجه به مشکلاتی که در بازار املاک و مستغلات در پایان سال گذشته آشکار شد،Vietcombank Securities (VCBS) پیش بینی کرده است که تقاضای فولاد در سال 2023 همچنان پایین خواهد ماند.


در نتیجه وابستگی بیش از  آلات و فولاد به بخش ساخت و ساز در اروپا، پیش‌بینی می‌شود که قیمت فولاد در سال 2023 کاهش یابد.

سرمایه گذاری در فولاد کم است

در پس زمینه ضعیف تقاضای کاربر نهایی و کاهش فعالیت خرید توزیع کنندگان، قیمت ثابت محصولات فولادی در اروپای مرکزی همچنان به کاهش خود ادامه می دهد. این موضوع بسیاری را در بازار محلی درباره قیمت فولاد نگران کرده است.  

شاخص های PMI کشورهای لهستان و چک در سال گذشته کمی کمتر از همتایان اروپایی خود سقوط را نشان میدهد. علیرغم روند صعودی در اوایل سال 2023، این شاخص ها همچنان در محدوده فشار قرار دارند. در این میان، اثرات تورم بالا و افزایش هزینه ها بر بسیاری از مشاغل به ویژه در جمهوری چک فشار وارد می کند. تعدادی از شرکت‌ها ورشکست شده‌اند و شرکت های بیشتری در صف انتظار ورشکستگی هستند. افزایش قیمت انرژی و سوخت و همچنین جنگ در اوکراین همچنان بر شرایط اقتصادی اروپای مرکزی تأثیر منفی می گذارد. کاهش حجم واردات فولاد در ماه‌های اخیر بر محدودیت عرضه فشار وارد کرده است که عامل اصلی افزایش فعلی قیمت فولاد علیرغم شرایط ضعیف بازار در برخی منطاق اروپا بوده است.

رشد تقاضا از سوی کشورهای همسایه که اقتصاد آنها بهتر است، بر ارزش محصولات فروخته شده و قیمت فولاد در بازارهای لهستان و چک نیز تأثیر می گذارد. انتظار می رود سطح کلی فعالیت آهن آلات در بازار فولاد اروپای مرکزی پایین بماند. علاوه بر این، تعطیلات عید پاک آینده احتمالاً فرصت های فروش را در ماه آوریل کمی محدودتر می کند زیرا بسیاری از خریداران به طور فزاینده ای برای نگهداری موجودی اضافی در صورت کاهش قیمت ها مردد می شوند و بسیاری از خریداران به دلیل ادامه مشکلات مالی در کارخانجات تولیدی، سفارش از این کارخانه را ریسکی پرخطر می دانند.

دراین سوی جهان، برخی از شرکت‌های مهم فولادی مانند HPG و Pomina Steel  مجبور شده‌اند تولید خود را تا سه ماهه دوم امسال متوقف کنند تا جریان نقدینگی متعادل شود. طبق آمار گروه هوآ فات (HPG)، مصرف کالاهای فولادی در بازارهای داخلی و بین‌المللی بین سال‌های 2022 تا 2023 کاهش یافته است. اما در سه ماهه اول/2023، به دلیل کاهش قابل توجه تقاضا، بازار کالاهای فولادی به معنای واقعی کلمه کساد بود.

شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع آهن آلات، دریافت قیمت روز و اطلاع از موجودی، با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

این به این معنی است که سرمایه گذاری عمومی در فولاد کم است و پیش‌بینی می‌شود مصرف فولاد در صنعت ساختمان تا 4 درصد نیز کاهش یابد، تا اینکه در سال آینده بهبود یابد. بعنوان مثال بر اساس گزارش انجمن فولاد ویتنام، تولید فولاد در دو ماه اول سال جاری بالغ بر 4.3 میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 16.3 درصد کاهش داشته است. 3.8 میلیون تن فولاد نهایی فروخته شد که نشان دهنده کاهش 23 درصدی است، در حالی که صادرات به بازارهای خارجی با 10.4 درصد کاهش به یک میلیون تن رسیده است.

در همین حال، بر اساس گزارش بورس شانگهای، از 31 مارس تا 5 آوریل سال 2023، قیمت فولاد از 601 دلار به 551 دلار در هر تن کاهش یافت. رویترز گزارش داد که معاملات آتی سنگ آهن در بورس “سنگاپور لیمیتد” در 4 آوریل کاهش دوباره را تجربه کرد. این کاهش ناشی از افزایش تولید، پایین بودن تقاضای فولاد در فصل ساخت و ساز و نگرانی مداوم از قیمت گذاری دولت بود. همچنین سنگ آهن با معیار SZZFK3  نیز پس از رسیدن به پایین ترین سطح قیمت در یک هفته گذشته، معادل 117.05 دلار در هر تن و با 2.11 درصد کاهش به فروش رسید.

برای مشاهده سایر اخبار کلیک بفرمایید


شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع آهن آلات و دریافت قیمت روز و اطلاع از موجودی، با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

قیمت روز آهن | آرمان گستر اقتدار | ضمانت خرید مطمئن

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد