امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما
گرمایش بدن گاز - گرمایش الکریکی

گرمایش الکتریکی یا گرمایش بدون گاز

فرایند تولید در صنعت از سال 1800 میلادی تاکنون همچنان به گرمایش با گاز ادامه می دهد که باعث آلودگی زیست محیطی شدیدی طی سالیان گذشته شده است. ارزان بودن و در دسترس بودن گاز طبیعی باعث شده، توجیح اقتصادی استفاده از گاز، جلوی تغییر دادن روند تولید صنعت را بگیرد. امروزه که ذخایر طبیعی رو به اتمام هستند و آلودگی زیست محیطی یک مشکل جدی و بزرگ در سطح جهانی است، صنعت در بیشتر کشورها به سمت سبز شدن حرکت کرده است. آیا جایگزینی با گرمایش بدون گاز یا گرمایش الکتریکی برای تولید ممکن است؟

تحریریه آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان): گرمایش بدون گاز: مرجع فروش و عرضه کلیه آهن آلات و مقاطع فولادی (تماس 58336-021)



روش قدیمی: گرمایش با گاز

. آیا جایگزینی با گرمایش بدون گاز یا گرمایش الکتریکی برای تولید ممکن است؟

انقلاب سبز در بسیاری از صنایع در حال سرعت گرفتن است، زیرا نسل بعدی سیستم های گرمایش الکتریکی (گرمایش بدون گاز) به تدریج جایگزین مشعل های گازی می شوند. اما چگونه جایگزینی یک کوره می تواند به دستیابی اهداف پایداری یک کسب و کار یا کارخانه تولیدی کمک کند؟

کارخانه های فولادی یکپارچه امروزی از فرآیندهای حرارتی مختلف برای تولید فولاد استفاده می کنند. برای تولید اولیه و ثانویه، فرآیندها به طور کلی به گرما برای گالوانیزه کردن، آنیل کردن و عملیات حرارتی محصولات فولادی نیاز دارند. تولید گرمای شدید نیاز به انرژی بالایی دارد و به همین دلیل کوره ها نقشی حیاتی در تامین سوخت تولید فولاد دارند.

برای مثال، در تولید آلومینیوم، هر فرآیندی مجموعه‌ای از چالش‌ها را به همراه دارد و گرما عنصری است که بسیاری از این مسائل بالقوه را حل می‌کند. به عنوان مثال، آندها بلوک های کربنی بزرگی هستند که جریان الکتریسیته را در طی فرآیند احیای آلومینیوم هدایت می کنند. به دلیل ماهیت متخلخل مواد آندها، آندها رطوبت را جمع می کنند، که می تواند منجر به انفجار یا قطع اتصال پس از برق گرفتن شود. در نتیجه، آندها باید پیش گرم شوند تا خشک شوند. در ایستگاه پیش گرمایش آند، بخش مهمی از فرآیند بالا بردن دمای شکاف آند به بالای 100 درجه سانتیگراد در کمتر از یک دقیقه، قبل از ریختن آهن مذاب در شکاف است. گرمای شدید نیاز به قدرت زیاد دارد و به همین دلیل، کوره ها نقش حیاتی در تامین سوخت تولید آلومینیوم دارند. حتی گرمایش ساختمان ها در حال حاضر 6 درصد از گازهای گلخانه ای جهان را تولید می کند. فن آوری های گرمایش پایدار مانند گرمایش الکتریکی (گرمایش بدون گاز) می تواند انتشار CO2 مربوط به گرمایش را تا 90٪ کاهش دهد.


کاهش هزینه ها

. آیا جایگزینی با گرمایش بدون گاز یا گرمایش الکتریکی برای تولید ممکن است؟

با این حال، تولید این همه این گرما هزینه دارد. معمولاً کوره هایی که دمای مورد نیاز برای تولید آلومینیوم را ارائه می دهند از سوخت های فسیلی تغذیه می شوند. در حالی که سوخت های فسیلی بازدهی خوبی دارند و اصطلاحا موثر هستند، تأثیر منفی آنها بر محیط زیست بر کسی پوشیده نیست. با این حال تقاضا برای آلومینیوم در حال افزایش است.

در حالی که ما همچنان به آلومینیوم تکیه می کنیم، بیشتر این افزایش تقاضا در واقع بخشی از تلاش ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است. به عنوان مثال، اتومبیل های آلومینیومی سبک تر از اتومبیل های ساخته شده از فولاد هستند که به کاهش مصرف سوخت کمک می کند.

بازیافت آلومینیوم نیز آسان است که پتانسیل آن را به عنوان یک منبع سبز تقویت می کند. برای حمایت از این پتانسیل و همچنین برای پیشبرد آن، تولید آلومینیوم باید دستخوش برخی بهبودهای زیست محیطی شود. یکی تغییر از سوخت های فسیلی به کوره های برقی است. سیستم های گرمایش الکتریکی (گرمایش بدون گاز) توسط Kanthal برای طیف وسیعی از کاربردهای گرمایش صنعتی، از جمله پردازش آلومینیوم و فولاد طراحی شده است. نتیجه تحقیقات نشان داده است که آنها کاهش قابل توجهی در مصرف انرژی در مقایسه با سیستم های گرمایش گازی ارائه می دهند. در واقع، راندمان خالص سیستم های گرمایش الکتریکی (گرمایش بدون گاز) 70 درصد است، در حالی که راندمان سیستم های گرمایش با گاز 20 درصد است. کوره های الکتریکی همچنین می توانند به دستیابی به محیط کاری تمیزتر، ایمن تر و ساکت تر کمک کنند و آن را به مکانی بسیار سالم برای کارکنان تبدیل کنند.

شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع آهن آلات، دریافت قیمت روز و اطلاع از موجودی، با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.


معرفی شرکت Kanthal

. آیا جایگزینی با گرمایش بدون گاز یا گرمایش الکتریکی برای تولید ممکن است؟

 Kanthal®یک برند جهانی و زیر مجموعه کمپانی معظم Sandvik است که به تولید محصولات و خدمات در زمینه فناوری گرمایش صنعتی و مواد مقاوم و تکنولوژی بر پایه برق و الکتریسیته شناخته میشود. شرکتKanthal  دارای سابقه بسیار طولانی است که به سال 1931 باز می گردد و توسط مهندس هانس فون کانتزو تاسیس شد. مهندس Hans von Kantzow  این شرکت را بر اساس اختراع خود از آلیاژ FeCrAl تأسیس کرد که از آلیاژهای نیکل کروم (NiCr) موجود در آن زمان بهتر بود. نام Kanthal از Kantzow (Kant) و شهر سوئدی Hallstahammar (Hal) که در آن AB Kanthal شروع به کار کرد همچنان مقر آن است گرفته شده است.

 Kanthal در همان ابتدا صادرات محصولات خود را آغاز کرد و اولین شرکت زیرمجموعه و تابعه تولیدی در برزیل در سال 1949 افتتاح شد. به دنبال آن عملیات در ایالات متحده و ایتالیا در سال 1951، سوئیس و آلمان غربی در سال 1961، استرالیا در سال 1962، هند در سال 1965 و یک دفتر فروش در فرانسه مدت کوتاهی بعد انجام شد. در سال 1954 Kanthal عناصر گرمایشی انقلابی بر پایه Kanthal® Super Heating مولیبدن (MoSi2) را راه اندازی کرد. Kanthal® Super یکی از محصولات کلیدی این شرکت است و در کوره های صنعتی تا دمای 1850 درجه سانتی گراد (3360 درجه فارنهایت) استفاده می شود. به دنبال آن در ایالات متحده آمریکا و ایتالیا در سال 1951 فعالیت شرکت گسترش یافت و امروزه Kanthal در سراسر جهان فعالیت دارد و مشتریانی در 150 کشور جهان دارد.  در سال 2019 Kanthal به عنوان اولین تولید کننده مواد مقاومتی در جهان، خدمات تولید مواد افزودنی را راه اندازی کرد. همراه با آلیاژ جدید FeCrAl، Kanthal® AM100، که به طور ویژه برای چاپ سه بعدی توسعه یافته است، سرویس جدید به نام Kanthal® Additive Manufacturing راه حلی انقلابی برای صنعت گرمایش ارائه کرد. در نهایت در سال 2020، Sandvik AB شرکت Thermaltek را خریداری کرد، تولید کننده سیستم های کوره با دمای بالا و عناصر گرمایش فلزی که دفتر مرکزی آن در کارولینای شمالی قرار دارد.


حرکت به سمت سبز شدن

. آیا جایگزینی با گرمایش بدون گاز یا گرمایش الکتریکی برای تولید ممکن است؟

در حالی که کوره‌های الکتریکی «عصر طلایی جدیدی» را برای تولید فولاد نشان می‌دهند، سابقه تولید طولانی و بدون تغییر این ماده، تحقق نوآوری‌های جدید را دشوار می‌کند. Kanthal برای ترغیب مشتریان خود برای شروع فرآیند تغییر از سوخت‌های فسیلی به کوره‌های برقی و کمک به آنها برای رسیدن به اهداف پایداری خود، مجموعه خدماتی را توسعه داده است که شامل یک سرویس ارزیابی سفارشی در محل است. این سرویس مدل‌های محاسباتی، گزارش‌ها و توصیه‌هایی را برای کمک به شناسایی بهترین کوره الکتریکی برای نیازهای خاص هر مشتری ارائه می‌کند. این خدمات به ارائه تاثیر زیست محیطی قابل اندازه گیری و ماندگار برای ساندویک، مشتریانش و سیاره زمین کمک می کند.

تمامی دیتای این محاسبات توسط داده های اندازه گیری 34 تاسیسات کوره های الکتریکی Kanthal در سراسر جهان پشتیبانی می شود و در نهایت مجموع صرفه جویی CO2 را که این کوره ها به دست آورده اند را ثبت می کند. این عدد مجموع، که هر ثانیه به روز می شود، تا کنون صدها میلیون کیلوگرم را شمارش کرده است. Kanthal ابتدا بر روی آلیاژ ابتکاری Kanthal®   FeCrAlساخته شد که نحوه استفاده از گرمایش الکتریکی (گرمایش بدون گاز) را تغییر داد. این شرکت بیش از 90 سال است که به این مسیر ادامه داده و مواد و راه حل های جدید و تغییر دهنده برای گرمایش و عملیات حرارتی ایجاد کرده است. در حقیقت این مبتکر سوئدی فناوری گرمایش را به خوبی میشناسد و به راستی می تواند ادعا کند که نوآوری بخشی از DNA آن شرکت است.

دانیل برتون، مدیر بازرگانی در  Kanthal، ارائه‌دهنده محصولات و خدمات گرمایش صنعتی و بخشی از گروه ساندویک، توضیح می‌دهد که چگونه با کمک به مشتریان برای تغییر نحوه تولید و جایگزینی کوره‌های گازی با برقی به نتایجی دست یافته است که ارزش تجلیل دارد. سیستم های گرمایش الکتریکی (گرمایش بدون گاز) توسط Kanthal برای طیف وسیعی از کاربردهای گرمایش صنعتی از جمله پردازش فولاد طراحی شده است. نشان داده شده است که آنها کاهش قابل توجهی در مصرف انرژی در مقایسه با سیستم های گرمایش گاز ارائه می دهند. در واقع، راندمان خالص سیستم های گرمایش الکتریکی (گرمایش بدون گاز) Kanthal 70 درصد است، در حالی که تنها 20 درصد برای گاز است. کوره های الکتریکی همچنین می توانند به دستیابی به محیط کاری تمیزتر، ایمن تر و ساکت تر کمک کنند و آن را به مکانی بسیار سالم برای کارکنان تبدیل کنند. سیستم های گرمایش الکتریکی توسط Kanthal برای طیف وسیعی از کاربردهای گرمایش صنعتی از جمله پردازش فولاد طراحی شده است. نشان داده شده است که آنها کاهش قابل توجهی در مصرف انرژی در مقایسه با سیستم های گرمایش گاز ارائه می دهند.


نتیجه یک تغییر مثبت

. آیا جایگزینی با گرمایش بدون گاز یا گرمایش الکتریکی برای تولید ممکن است؟

در نتیجه تلاش های موفق این شرکت و در جهت به رسمیت شناختن موفقیت های نوآورانه شرکت،Kanthal Services نامزد اولین جایزه Sandvik Sustainability شد. این جایزه به یاد و افتخار Sigrid Göransson نیکوکار معروف سوئدی (1872-1963) اهدا می شود که در ساندویکن متولد شد و درگذشت. جوایز از هر سه واحد تجاری گروه ساندویک – فناوری مواد ساندویک، فناوری سنگ و معدن ساندویک، و راه‌حل‌های ماشینکاری ساندویک – که همگی پیشرفت قابل‌توجهی در جهت اهداف پایداری گروه داشته‌اند. بزرگترین هدف این مجموعه نصف کردن تأثیر CO2 گروه ساندویک تا سال 2030 است که با مشارکت قابل توجه  Kanthal Services، آن را به عنوان برنده جایزه امسال معرفی کرد.

علاوه بر کمک به اهداف ساندویک، مجموعه Kanthal به مشتریان خود نیز کمک کرده است تا اهداف پایداری را در محل تولیدات خود برآورده کنند، بتوانند با قوانین منطقه ای انتشار گازهای گلخانه ای مطابقت داشته باشند. در این میان حتی حمایت دولت سوئد نیز پروژه های توسعه  به سمت تغییرات سبز را تسهیل کرده است. همکاری خلاقانه و شناسایی نیاز به تغییر، کلید شکستن سنت‌های قدیمی است، که شامل سنت‌های مربوط به پایداری و تولید فولاد می‌شود. در حالی که واضح است که ما باید رویکردهای خود را در مورد گرمایش صنعتی تغییر دهیم، اجرای این تغییرات همیشه آسان نیست. به همین دلیل است که با اجرای یک فرآیند ارزیابی پیشرونده، Kanthal  و Sandvik نشان داده‌اند که یک سوئیچ ساده می‌تواند پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. با استفاده از گرمایش الکتریکی (گرمایش بدون گاز) برای فرآیندهایی مانند پیش گرمایش آند، تجهیزات مناسب می توانند به کاهش انتشار CO2 حتی در کاربردهای غیرمحتمل کمک کنند.


شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع فولاد ضد زنگ و فولاد آلیاژی برای پروژه های خود و دریافت قیمت روز با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد