امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما

کاربرد فولاد بازیافتی

بازیافت فولاد فرآیندی است که مواد برای بهره برداری دوباره کاربردی مینماید. بازیافت فولاد مزایایی از جمله کاهش مصرف انرژی دارد و در سلامت محیط زیست موثر خواهد بود. فولاد بازیافتی شامل انواع ضایعات فولادی، آهن، آلومینیوم، سرب، مس، روی و فولاد ضدزنگ میشود.

تحریریه آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان): گرمایش بدون گاز: مرجع فروش و عرضه کلیه آهن آلات و مقاطع فولادی (تماس 58336-021)



انواع فلز بازیافت شده

انواع فلز بازیافت شده

فلزات بازیافت شده به دو دسته تقسیم بندی میشوند که شامل فلز آهنی و فلز غیر آهنی می باشد. آهن، سرب، آلومینیوم، روی، مس و فولاد ضدزنگ در دسته فلزات آهنی و برنج، مس، منیزیم، قلع، نیکل و حتی طلا و نقره میشود. فلزات طول عمر مشخصی دارند و پس از مدتی استفاده دیگر کاربردی نخواهند بود. فولاد بازیافتی اما در طول عمر استفاده از آن تخریب نمی شود و خواص خود را از دست نخواهد داد. از این رو صنعتگران اقدام به بازیافت مجدد فولاد میکنند.

فلز کاربردهای مختلفی دارد و از لوازم خانه و آشپزخانه گرفته تا ساخت خودرو و هواپیما کاربرد دارند. بازیافت فلزات روش بسیار عالی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست است و به لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد.


بازیافت فولاد

بازیافت فولاد

فولاد یکی از پرکاربردترین انواع فلزات و قطعات فولادی است و ساخت انواع اشیاء مورد استفاده می باشد. از فولاد بازیافت شده میتوان در ساخت خودرو و قایق و … میتوان از آن استفاده نمود.

بازیافت قلع

از قلع در ساخت قوطی های کنسرو و مواد غذایی استفاده میشود. ورق گالوانیزه و پروفیل فولادی در مراکز بازیافت برای استفاده مجدد استفاده میشود و انرژی و زمان کمتری نسبت به تولید مجدد فولاد خواهد داشت.

بازیافت آلومینیوم

ضایعات آلومینیوم بسیار پرکاربرد می باشد و در تولید خودرو، هواپیما و … استفاده می شود. ساخت این فلز هزینه کمتری دارد و بسیار مقرون به صرفه می باشد.


کاربرد فولاد بازیافتی

کاربرد فلزات بازیافتی در صنایع هنری

فلزات در ساخت مجسمه و اشکال فلزی کاربرد دارد و اجسام زیادی را میتوان به این وسیله تولید نمود. از مجسمه های فلزی در مبلمان شهری نیز استفاده میشود.

ساخت و تولید فلزات جدید

از فلزات بازیافتی در ساخت ابزار باکیفیت استفاده میشود. این فلزات در قوس الکتریکی می توان فلز و استیل تولید کرد و ابزار گوناگونی را تولید نمود. ضایعات مس با استفاده از فرآیند انفجار و کوره های بازتابی میتوان به محصولات دیگر تبدیل کرد. امر بازیافت موجب کاهش مصرف انرژی و هزینه های اقتصادی میشود.

بازیافت فلزات علاوه بر کاهش هزینه در حفظ محیط زیست نیز نقش موثر و زیادی دارد. بازیافت فولاد موجب میشود تا 86 درصد از آلودگی هوا، 40 درصد کاهش مصرف آب و 76 درصد از آلودگی آب را کاهش یابد.


شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع فولاد ضد زنگ و فولاد آلیاژی برای پروژه های خود و دریافت قیمت روز با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد