امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما

چسب کاشت میلگرد چیست؟

چسب کاشت میلگرد برای افزایش مقاومت بتن و دوام کاشت میلگرد کاربرد دارد. این کار به افزایش مقاومت سازه های بتنی کمک زیادی میکند و علاوه بر این مزایای دیگری نیز دارد. کاربرد چسب کاشت میلگرد به منظور اصلاح ایرادات اجرایی موثر است. به ویژه در سازه های بتنی جهت رفع اشتباه محاسباتی، نصب اشتباه میلگرد، تغییر پارامترهای نقشه ای و اضافه کردن یک سازه یا افزایش مقاومت برشی کاربرد دارد.

این چسب براساس رزین های اپوکسی، پلی استر و وینیل استر می باشد و طی فرآیندی جهت مقاومت و افزایش سطح دوام بتن کاربرد دارد.

تحریریه آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان): گرمایش بدون گاز: مرجع فروش و عرضه کلیه آهن آلات و مقاطع فولادی (تماس 58336-021)



مراحل کاشت میلگرد

برای کاشت میلگرد در بتن ابتدا یک سوراخ به وسیله دریل ایجاد میشود. در سطوح بتنی، تمیزکاری و شست و شوی سطح بتن و سوراخ های ایجاد شده با دمنده و مکنده هوا، تزریق چسب کاشت میلگرد در عمق و در پایان نصب میلگرد در سازه بتن انجام میگیرد.

ویژگی های چسب کاشت میلگرد

چسب کاشت میلگرد علاوه بر رزین پلیمری که از مرکبات آن است، دارای افزودنی های بتنی نیز می باشد. این افزودنی ها شامل مواد نرم کننده جهت بالا بردن انعطاف پذیری چسب کاشت میلگرد و کاهش پرکننده که انقباض چسب در زمان گیرش، سخت شدن و دمای تبدیل شیشه ای میگردد. این کار موجب تقویت خصوصیات مکانیکی میشود.

مهمترین ویژگی چسب کاشت میلگرد، انواع مختلف این نمونه از چسب شامل، دانستیه و اشباع سازی قابل قبول، زمان ژله ای شدن مناسب و ویسکوزیته مناسب در زمان اختلاط و نصب به همراه زمان مناسب و مدت نگهداری مناسب نام برد. از خصوصیات کلی این محصول بالا بردن مقاومت میلگرد در مقابل بارهای مکانیکی و شبه دینامیکی – استاتیکی اهمیت زیادی دارد.


کاربرد چسب میلگرد

کاربرد چسب میلگرد بسیار متنوع است و در اصل قابلیت های توسعه فعالیت در ساختارهای بتنی را هدف قرار میدهد. بتن متریال مقاومی است و نمیتوان به سادگی بخشی را به آن اضافه کرد. اما برای توسعه بتن می توان بخش های الحاقی مانند انواع نرده و ستون های جدید را به کار برد. این چسب و بولت ترکیبات شیمیایی، این کار را سهولت می بخشد.

  • نصب صفحات فلزی روی سطوح عمودی
  • پر کردن شکاف‌ موجود در سقف، دیوارها و کف
  • کاشت بولت و میلگرد روی سطح‌های عمودی و افقی
  • اتصال یکپارچه بین اجزاء تشکیل ‌دهنده سازه
  • اتصال اعضا بتنی صلبی یا ساده
  • انکراژ اتصالات فولادی سازه ای مانند اتصال ستون‌های فولادی و یا تیر به بتن
  • تقویت اسکلت بتنی سازه و اجرای مقاوم سازی ساختمان بتنی آرمه
  • جایگزینی و تعویض آرماتورهای از آسیب دیده
  • ساخت موادی مثل، ایجاد نصب ماشین ‌آلات،  قفسه‌ بندی، نصب انواع نرده‌های محافظ و یا موانع صوتی و… به بدنه اصلی سازه

مزایای استفاده از چسب کاشت میلگرد

چسب کاشت میلگرد یک ماده روان شیمیایی است و برای استفاده از آن نیاز به حفر سوراخ می باشد. این چسب کاملا عایق رطوبت است و خاصیت چسبندگی بالایی دارد. علاوه بر این اجرا و پیاده سازی آن بسیار آسان است و عمق تقریبا نامحدودی از ساختار بتن دارد. عوامل جوی و محیطی تاثیری روی این چسب ندارد و کاشت عمیق تر میلگردها موجب افزایش قابلیت تحمل بار سازه میگردد. همچنین قابلیت اتصال بسیار خوبی به بتن و دیگر مصالح ساختمانی دارد.

کاربرد این محصول موجب تقویت مفاصل، مقاوم سازی دیوارها و احداث دال جدید و الحاقی به سازه های قدیمی می باشد. اتصالات میلگرد در سازه های بتنی هنگام ساخت با چسب کاشت میلگرد شامل اتصال دال، دیوارهای دیافراگمی، اتصالات عمودی و افقی، میلگرد با محل دسترسی کم و ایجاد فضایی مانند بالکن در ساختمان می باشد. چسب کاشت میلگرد همچنین در زیر ساخت های توسعه دال ها، توسعه کلی سازه، توسعه پیاده رو و مقاوم سازی دال دارد.

انواع چسب کاشت میلگرد

این محصول در برندها و انواع مختلفی ساخته می شود و ترکیبات شیمیایی و ویژگی های مکانیکی متفاوتی دارند. انواع این محصول شامل موارد زیر می باشد.

چسب کاشت میلگرد کپسولی که از دسته رزین های پلی استر و اپوکسی وینیل استر می باشد. این چسب برای بولت سر مهره دار کاربرد به خصوص دارد.

چسب کاشت میلگرد کارتریجی از جهت کاشت در سطوح بتنی، سنگی و چوبی کاربرد دارد. چسب کاشت کارتریجی دو جزء رزین اپوکسی، وینیل استر و سخت کننده پلی آمید دارد که جهت نصب و کاشت آرماتور در سطح بتن کاربرد دارد و به دلیل آسان بودن اجرا، خطای پایین و کیفیت بالا پرمصرف تری دارد.

چسب کاشت میلگرد حجمی که دارای دو یا سه جزء حلال پایه، رزین اپوکسی بیسفنول A  ، هاردنر بتن و پلی آمید ندارد و به این دلیل برای کاشت میلگرد  و بولت در بتن دارد. چسبندگی بسیار بالا موجب افزایش مقاومت کششی و خمشی میگردد.


روش استفاده از چسب کاشت میلگرد

میلگرد در بخش های مختلف سازه کاربرد دارد و براساس نوع مصرف برای کاربرد آن روش خاصی به کار گرفته میشود.

روش مهار مکانیکی

روش استفاده از مواد پایه سیمان

روش چسب مخصوص کاشت شیمیایی


شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع فولاد ضد زنگ و فولاد آلیاژی برای پروژه های خود و دریافت قیمت روز با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد