امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما

ورق برشی

ورق برشی مانند دیگر ورق های سیاه، با روش نورد گرم تولید میشوند. طی این فرآیند تختال فولادی تحت حرارت بالا تا 1280 درجه گرم میشود و بر اثر حرارت بالا از ضخامت ماده کاسته میشود و به عرض آن اضافه می گردد. ورق برشی مانند دیگر ورق های فولادی فابریکی در آخرین مرحله از تولید توسط تجهیزات در ابعاد دلخواه بریده میشود. ضخامت محصولات بعد از حرارت به 1.6 تا 1.8 میرسد. طی این پر.سه و عملیات حرارتی بالا و این شیوه تولیدی به گونه ای است که منجر به ماست شدن ورق میشود. در مرحله پایانی، ورق های تولید شده به صورت کلاف های فولادی بسته بندی میشوند و برای ساخت تجهیزات برشی کاربرد دارند و در ابعاد دلخواه قابل استفاده خواهند بود. به این جهت به آن ورق برشی گفته میشود.



انواع ورق برشی

انواع ورق برشی

ورق سیاه ST37 و ورق سیاه ST52 دارای مقاومت و کیفیت بالایی دارند و به دلیل وزن پایین آنها به عنوان ماده اولیه بسیار پرکاربرد هستند. این ورق ها به وسیله دستگاه های برش مخصوص مانند گیوتین و پلاسما در اندازه های دلخواه برش داده میشود و به این جهت به آنها ورق برشی ساختمانی نیز گفته میشود. ورق های برشی ساختمانی و پل سازی کاربرد ویژه ای دارند و در صنعت، ساختمان سازی، اتصالات و پل سازی و همچنین در ساخت تیرچه و لچکی بسیار پرکاربرد است.

کاربرد انواع ورق برشی

نحوه تولید ورق برشی به گونه ای است که استحکام و مقاومت بالایی دارد و از جایگاه مناسبی بین ورق های فولادی برخوردار می باشد. انواع ورق های فولادی در صنعت، ساخت و ساز، ساخت مخزن های بزرگ و تانکر، خودروسازی، کشتی سازی و لوازم خانگی کاربرد دارند.

ورق های برشی پس از تولید و ارسال به کارخانه توسط دستگاه های مخصوص برش داده میشوند تا به مقاطع فولادی همچون پروفیل سفارشی (پروفیل Z) تبدیل گردد. این پروفیل کاربرد گسترده ای دارد و در سوله سازی بسیار استفاده می شود. از پروفیل سفارشی برای پوشش سقف و دیوار کاربرد دارد که موجب افزایش مقاومت سازه ای خواهد شد.


ابعاد ورق برشی

ابعاد استاندارد ورق برشی

ورق های برشی به صورت رول و به عنوان مواد اولیه در دستگاه های برش کاربرد دارد و موجب میشود تا محدودیت های طولی برداشته شده و برشکار بتوانند ورق ها در اندازه های دلخواه قابل برش هستند. اصولا ورق های کلاف پیچ شده در چهار اندازه 100 سانتی متر، 152 سانتی متر و 150 و 200 سانتی متری در دسترس هستند.

برای برش ورق های برشی نیاز به دستگاه هایی همچون گیوتین، هوا برش، دستگاه پلاسما و دستگاه CNC می باشد.

ویژگی های ورق برشی

  • ابعاد دقیق
  • سطح صاف
  • مقرون به صرفه بودن
  • شکل پذیری و قابلیت برش

کلاف پیچی ورق برشی

کلاف پیچی ورق برشی

کلاف پیچی مرکزی

کلاف پیچی مرکزی، گشتاور به هسته ای که ورق فولادی دور آن پیچیده است وارد میشود و باید یک غلتک که ورق را به سمت مندرل میکشد و به آن فشار وارد میکند. در این روش کلاف پیچی بدون وجود غلتک فشاری، محبوس شدن هوا میان لایه ها باید نظارت شود. این مسئله بر کیفیت محصول نهایی موثر است. استفاده از غلتک فشاری میتواند منجر به کاهش احتمال وقوع این امر گردد و فشار وارده در زمان کلاف پیچی، موجب بیرون آمدن هوا از بین لایه ها میشود. پلیمرها و فلزات زیادی مانند فولاد و آلومینیوم با این روش کلاف پیچی میشوند.

کلاف پیچی برای ورق های برشی به دو روش انجام میگیرد.

کلاف پیچی سطحی

این روش در حضور چند غلتک انجام میگیرد و گشتاور به غلتک ها اعمال میگردد. ترکیب معمول در کلاف پیچی سطحی و در تماس با دو غلتک پیچاننده با کویل در حال پیچش است. این روش برای ورق های کاغذی کاربرد دارد. کلاف پیچی ترکیبی از این دو روش است و در این زمان گشتاور به دو قسمت اعمال میشود. یکی از غلتک ها مندرل است و به شیوه کلاف پذیری مرکزی عمل میکند. دیگر فشار غلتک فشاری است و این روش برای گونه ای از پلیمرها کاربرد دارد.

قیمت ورق برشی

قیمت ورق برشی به عوامل مختلفی بستگی دارد. قیمت این محصول فولادی به فاکتورهایی همچون نوع آلیاژ مصرفی در تولید آن و همچنین هزینه حمل و برند تولید کننده آن بستگی دارد. انجام خدمات برشی نیز میتواند بر قیمت آن تاثیرگذار باشد.


شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع فولاد ضد زنگ و فولاد آلیاژی برای پروژه های خود و دریافت قیمت روز با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد