امروز: یکشنبه 18 شهریور 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما
همه چیز درباره ساخت فلز

درباره ساخت فلز

در طول ساخت فلز، سازندگان عملیات لازم را برای ساخت سازه ها و قطعات فلزی مورد نظر انجام می دهند. شکل دهی فلزات ، برش ، خمش و روش های دیگر بخشی از این فرآیند است. امروزه تولید کنندگان از مواد اولیه بسیار متنوعی برای ساخت قطعات ماشین آلات و سایر سازه های فلزی استفاده می کنند.

ابزارآلات فلزی نقش حیاتی در تولید قطعات فلزی مدرن دارد. یک کارخانه یا کارخانه به انواع ابزارهای مورد نیاز برای تولید کالا مطابق با مشخصات مشتری مجهز است.

هم ساخت فلز و هم ابزارآلات فلزی برای تولید قطعات فلزی مدرن ضروری هستند.


فرآیند ساخت فلز و برخی کاربردهای رایج

الزامات مشتری برای خدمات ساخت می تواند به سادگی تولید گیره یا گیره باشد، یا به پیچیدگی عملیات در مقیاس کامل مهندسی، ساخت و مونتاژ قطعات فلزی پیچیده باشد.

ساخت فلز توسط هر بخش اقتصادی که از سازه های فلزی استفاده می کند و اغلب شامل فرآیندها، مهارت ها و تجهیزات تخصصی است، مورد نیاز است. تولیدکنندگان معمولاً ساخت را به شیوه ای سیستماتیک انجام می دهند، جایی که روش ها معمولاً توسط مشتری تعیین می شود.

این فرآیند با یک نمونه اولیه اولیه آغاز می شود و پس از تکرار، نمونه اولیه به عنوان مدلی برای ساخت در مقیاس بزرگتر عمل می کند. ارتباط با مشتری در اینجا بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که قطعات ساخته شده به طور کامل با الزامات مطابقت دارند.


برخی از تکنیک های محبوب ساخت فلز

برخی از متداول ترین تکنیک های ساخت فلز عبارتند از:

  • برش : بخشی از قطعه کار بریده می شود . قیچی، اره، مشعل های پلاسما و انواع تیغه های برش دیگر به این عملیات کمک می کنند.
  • برش : قطعات کار فلزی به اندازه های یکنواخت بریده می شوند، اغلب برش های طولانی در سطوح کم عمق ایجاد می کنند، به عنوان مثال از طریق ورق فلز.
  • مهر زنی : بدون نفوذ به قطعه کار، قالب، مواد را شکل می دهد و خم می کند تا با فرورفتگی های مورد نظر مطابقت داشته باشد.
  • تاشو : یک سازنده به طور انتخابی بخش‌هایی از یک قطعه کار فلزی را خم می‌کند، اغلب با کمک دستگاه پرس ترمز خودکار و قالب.
  • پانچ کردن : در طول این عملیات، یک مته پرس یک سوراخ را از طریق یک قطعه فلزی سوراخ می کند. پانچ اغلب به عنوان یک عملیات ماشینکاری در حین یا کمی قبل از اتمام انجام می شود.

چهار عملیات ساخت فلز و ابزار فلزی مورد تقاضا

ساخت قطعات

  • فرآیند : تولیدکنندگان برای تشکیل، برش، خم شدن و مونتاژ اجزای مورد نیاز برای انواع ساختارها (از جمله ماشین آلات) به ساخت قطعات فلزی متکی هستند. برای مثال گاهی اوقات عملیات جوشکاری به مونتاژ کمک می کند.
  • کاربردها : هر صنعتی از ساخت قطعات برای کمک به ایجاد اجزای مورد نیاز برای تجهیزات مفید، پناهگاه ها و ماشین آلات استفاده می کند. ساخت قطعات به سازندگان کالاهای صنعتی و مصرفی و همچنین بخش های هوافضا، الکترونیک، نفت و گاز، حمل و نقل، کشاورزی و دفاع کمک می کند.
  • مزایا : با انجام ساخت قطعات، یک تولید کننده می تواند محصولات را سفارشی و خیاطی کند. این مرحله شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا سفارش تولید قطعات فلزی متناسب با نیازهای منحصربه‌فرد خود را بدهند و با استفاده از طرح‌های نوآورانه، مشتریان را جذب کنند.

جوشکاری

  • فرآیند : در این عملیات تولید افزودنی، یک جوشکار با ایجاد یک جوش مطمئن، دو یا چند قطعه فلزی را با هم متحد می کند. تکنولوژی جوشکاری نیز برش فلز را تسهیل می کند.
  • کاربردها : جوشکاری به تولید زیرساخت ها و ایجاد اتومبیل، هواپیما، قایق و تجهیزات سنگین کمک می کند. همچنین نقش حیاتی در تولید کالاهای مصرفی، تأسیسات نفت و گاز و ابزار و تأسیسات کشاورزی دارد. تقریباً هر بخش اقتصادی از جوشکاری استفاده می کند.
  • مزایا : اقلامی که به درستی جوش داده شده اند یک اتصال دائمی قوی را حفظ می کنند. این عملیات در برش یا اتصال بیشتر انواع فلزات موثر است

پیچ سفارشی

  • فرآیند : بسیاری از انواع مختلف پیچ و مهره های سفارشی به عنوان اتصال دهنده های صنعتی عمل می کنند. بیشتر پیچ و مهره ها از یک میله فلزی استوانه ای پین مانند با یک رزوه پیچ در یک سر و یک سر فلزی در طرف دیگر تشکیل شده اند. یک مهره کمک می کند تا اقلامی که با پیچ و مهره ای که از طریق سوراخ وارد شده اند به هم متصل شوند.
  • کاربردها : پیچ و مهره ها در هر بخش اقتصادی کاربرد گسترده ای پیدا کرده اند. آنها نقش مهمی را به عنوان اتصال دهنده های صنعتی ایفا می کنند.
  • مزایا : پیچ ها از سوراخ های از پیش سوراخ شده عبور می کنند تا بسیاری از موارد را محکم کنند. تطبیق پذیری آنها مزایای طراحی را ارائه می دهد.

ابزار سازی

  • فرآیند : در طول ابزارسازی، یک تولیدکننده یک کارخانه یا کارخانه را با تجهیزات طراحی شده برای تسهیل تولید کالا تجهیز می کند. به عنوان مثال، این فرآیند ممکن است شامل ایجاد قالب‌ها و قالب‌ها، انتخاب آهنگرهای خاص و ساخت ماشین‌ها و پرس‌های تخصصی مهر زنی باشد.
  • کاربردها : ابزارسازی، مانند ساخت قطعات فلزی، در هر بخش اقتصادی رخ می دهد. تعداد بی شماری از برنامه های کاربردی برای این فرآیند وجود دارد.
  • مزایا : از طریق ابزار دقیق، شرکت های تولیدی به صرفه جویی در هزینه در تولید قطعات مقرون به صرفه تر کمک می کنند. مراحل ابزارسازی ممکن است از نصب سیستم‌های خودکار بسیار پیچیده تا تجهیز کف‌های مونتاژی با فناوری پایین باشد.

سایر عملیات ها و دستگاه های تخصصی ساخت و ابزار

  • جوشکاری آلومینیوم : تکنولوژی جوشکاری قوس فلزی گازی به ما امکان جوشکاری آلومینیوم را می دهد .
  • بست های سفارشی : بست های سفارشی اجزا را در مجموعه ها به هم می چسبانند.
  • لامپ : وسایل فلزی نمایش و فروشگاه اجناس خرده فروشی و صنعتی.
  • غلتک : غلتک های فلزکاری به تشکیل ورق فلز کمک می کنند.
  • مهر زنی پیشرونده : این روش مهر زنی خودکار شامل تغذیه یک نوار فلزی از طریق یک سری مترقی ایستگاه های مهر زنی است.

کلام آخر

مطالب ارائه شده در مقاله روندهای بازار و چشم انداز آینده صنعت فولاد فقط برای اهداف اطلاعات عمومی است.شرکت آرمان گستر اقتدار ضمانت یک خرید مطمئن را به شما می دهد و مرجع تخصصی خرید و فروش آهن آلات و کلیه مقاطع فولادی است که  شما در جهت ثبت درخواست میتوانید با واحد مشاوره و فروش شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) در ارتباط باشید.

در حالی که مطمئن شدیم اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی ارائه می دهیم، اما خوانندگان باید با یک متخصص واجد شرایط یا وکیل برای هر گونه نگرانی و سؤال خاص مشورت کنند.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع آهن آلات و فولاد و موضوعات مرتبط دیگر مقالات ما را مطالعه فرمایید.


0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد