امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما

همه چیز درباره رنگ کردن ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه به ورق سرد یا روغنی گفته میشود که دارای پوشش روی می باشد. به طور کلی، فلزات بعد از گالوانیزه شدن زنگ نمی زنند. سطح ورق گالوانیزه با روی پوشانده میشود تا از زنگ زدگی آن جلوگیری کند. در این صورت حتی اگر پوشش آن شکسته شود، باز هم ضدزنگ می ماند. ورق های گالوانیزه در محیط هایی که احتمال پوسیدگی آنها وجود دارد، با این کار محافظت می شوند.

تحریریه آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان): گرمایش بدون گاز: مرجع فروش و عرضه کلیه آهن آلات و مقاطع فولادی (تماس 58336-021)



علت رنگ کردن ورق گالوانیزه

همه چیز درباره ورق گالوانیزه رنگی

همانطور که اشاره شد، احتمال خوردگی فولاد همیشه وجود دارد. عنصر فولاد با اکسیژن ترکیب میشود و به مرور زمان موجب ضد زدگی ورق میشود. بنابراین علاوه بر گالوانیزه نمودن ورق، لازم است تا با رنگ پوشانده شود. رنگ کردن ورق فلزی، علاوه بر زیبایی، موجب استحکام آن خواهد شد. همچنین از نقاط جوشکاری شده محافظت میکند. اگر رنگ روی فولاد در مجاورت رطوبت آسیب ببیند، روی موجود یک حفاظت کاتدی و ماده جداکننده ایجاد میکند تا از زنگ زدگی فولاد جلوگیری شود.

از رنگ آمیزی، میتوان برای ترمیم ورق گالوانیزه نیز استفاده کرد. تنوع رنگی ورق گالوانیزه، بیشتر از 16 رنگ است و ضخامتی حدود 35 میکرون برای ورق ایجاد میکند. طیف رنگی این ورق ها شامل رنگ سبز، خاکستری، قرمز، نارنجی و … می باشد.


ویژگی های رنگ مخصوص ورق گالوانیزه

رنگ مخصوص ورق گالوانیزه زودتر از رنگ های معمولی خشک میشوند و نوع آنها به صورتی است که چسبندگی بالایی دارند و به طور خاصی به ورق میچسبند. رنگ ها به دلیل چسبندگی بالا پوسته یا چروک نمیشود و پس از خشک شدن نیز حالت پودری نخواهند داشت.

مقاومت رنگ ورق گالوانیزه در برابر حرارت بسیار بالاست و هرگز تغییر رنگ نمیدهد. رنگ روی ورق مانند عایق عمل میکند و مانع هدر رفتن انرژی محیط میشود. رنگ آمیزی ورق گالوانیزه راحت است و اجرای این رنگ ها به طور کلی آسان است و با قلم مو یا اسپری به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

در صورت از بین رفتن رنگ، امکان رنگ آمیزی مجدد ورق وجود دارد و در هر شرایط آب و هوایی می توان اقدام به رنگ آمیزی ورق نمود. رنگ مخصوص ورق گالوانیزه مقاومت خوبی در برابر ضربه دارند و همچنین امکان تعمیر آنها وجود دارد. اگر ورق رنگی گالوانیزه خراشیده شود یا خطی روی آن ایجاد شود، امکان ترمیم آن وجود دارد. میتوان به کمک محلول ترمیمی حاوی RAL قسمت آسیب دیده را ترمیم نمود.

ورق های رنگی ضد اشعه UV خورشید هستند و قابلیت شست و شو دارند.

شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع آهن آلات، دریافت قیمت روز و اطلاع از موجودی، با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.


روش رنگ کردن ورق گالوانیزه

با توجه به لغزنده بودن سطح ورق گالوانیزه رنگ آمیزی آن کمی دشوار است. لازم است ابتدا سطح ورق با موادی مثل وایتکس چربی زدایی شود و سپس کاملا خشک شود. بعد به وسیله سمباده سطح ورق از زنگ زدگی پاک میشود و به وسیله پارچه آغشته به آب گرم زنگ های سمباده را از بین میبرند. بهتر است روی ورق با سرکه سفید پوشانده شود. سپس پرایمر پایه لاتکس با اسپری یا به وسیله فرچه روی ورق زده میشود تا در صورت استفاده از ورق در محیط های صنعتی یا باز در برابر خراش و لایه لایه شدن، محافظت شود. بعد از زدن پرایمر، لایه اول رنگ روی ورق زده خواهد شد.

بعد از خشک شدن کامل لایه اول رنگ، لایه دوم زده میشود و باید تمام سطح ورق پوشانده شود. معمولا دو لایه رنگ روی ورق های گالوانیزه کافی است و مقاومت خوبی را برای آن ایجاد میکند.

دانستن این نکته لازم است که اسپری رنگ گالوانیزه، به صورت پودری است و با رنگ ترکیب شده است. وزن این اسپری 400 میلی گرم است و تا دمای 600 درجه سانتیگراد مقاوم می باشد. این اسپری رنگ، مقاومت بالایی دارد و خیلی زود خشک میشود. رنگ اسپری چسبندگی بالایی دارد و زودتر از قلم مو خشک میشود. استفاده از این اسپری رنگی روی اپوکسی و پلی اورتان امکان پذیر است و در دو رنگ طوسی و نقره ای موجود می باشد.


گالواکوت چیست؟

گالواکوت نوعی رنگ مخصوص گالوانیزه است که نیازی به پرایمر در مراحل زیرسازی ندارد و چسبندگی بالایی دارد. همچنین از خواص مکانیکی قوی برخوردار است و این موجب میشود تا محدودیت فام نداشته باشد. ویژگی بسیار مهم این رنگ، بدون بو، بدون حلال و بر پایه آب بودن آن است. رنگ گالواکوت سازگاری خوبی با محیط دارد و قابل اشتعال نمی باشد. این رنگ ترموپلاست است و در سه دمای 200، 600 و 1200 درجه سانتیگراد حرارت میبیند. وقتی رنگ گالواکوت روی فلز پاشیده میشود، آن را در برابر حرارت و گرما مقاوم میکند.

کاربرد ورق گالوانیزه رنگی چیست؟

ورق گالوانیزه رنگی برای ساخت سیلوها، کانال هدایت هوا و در انواع پروژه های ساختمانی برای لوله کشی، سیم بکسل، گاردریل و … کاربرد دارد. از ورق های رنگی گالوانیزه برای ساخت تجهیزات زمین بازی کودکان نیز استفاده میشود. تنوع مصرف این محصول فلزی به دلیل دوام بالا و زیبایی می باشد. 


شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع فولاد ضد زنگ و فولاد آلیاژی برای پروژه های خود و دریافت قیمت روز با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد