امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما

نکات مهم درباره خرید تیرآهن

در زمان خرید تیرآهن توجه به نکاتی لازم است. چنانچه به این نکات اهمیت داده نشود، خسارات جبران ناپذیری سازه را در حوادث طبیعی و غیرمترقبه تهدید میکند. تیرآهن یکی از مقاطع فولادی مهم در بازار فولاد است و اهمیت انتخاب تیرآهن مناسب زمانی مشخص می گردد که بدانید خرید تیرآهن مناسب برای پروژه موجب دوام و استحکام ساختمان میشود. همچنین قیمت و هزینه های ساختمان را تعیین میکند.

تیرآهن مورد استفاده در ساخت و ساز تامین کننده دوام و استحکام آن میشود. بنابراین اگر در صنعت ساختمان سازی فعالیت دارید، بهتر است به این نکات توجه کنید و در مورد تیرآهن اطلاعات کافی داشته باشید.

تحریریه آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان): گرمایش بدون گاز: مرجع فروش و عرضه کلیه آهن آلات و مقاطع فولادی (تماس 58336-021)



شکل ظاهری تیرآهن

خرید تیرآهن

از اصلی ترین و مهمترین نکات در زمان خرید تیرآهن، توجه به شکل ظاهری و تشخیص نوع آن بسیار مهم است. به این منظور باید با مفهوم جان و بال تیرآهن آشنایی داشته باشید.

تعداد شاخه های تیرآهن

در زمان خرید تیرآهن توجه به وزن آن نیز مهم است و در مواردی که باید به صورت شاخه ای خریداری شود، وزن محصول ملاک آن نیست. خریدار باید در زمان خرید علاوه بر نوع تیرآهن، وزن (سبک یا سنگین بودن) دقت داشته باشید. در مواردی شاخه های تیرآهن به صورت بندیل است که تعداد شاخه های موجود در بندیل متفاوت می باشد. تعداد شاخه های بندیل باید، نیازهای شما را در ساخت و ساز رفع نماید.

رنگ تیرآهن در زمان خرید

در حالت طبیعی تیرآهن رنگ طوسی پررنگ یا سیاه دارد. در اثر مجاورت با آب و هوا اما تیرآهن دچار تغییر رنگ میشود و همچنین رطوبت موجود در انبار نیز میتواند موجب زرد شدن تیرآهن شود. زنگ زدگی و خوردگی در زمان نگهداری این محصول فولادی امری طبیعی است، اما روند تغییر رنگ تیرآهن به شیوه نگهداری آن نیز بستگی دارد. دقت داشته باشید چنانچه تیرآهن دچار زنگ زدگی و خوردگی شده باشد، به عنوان تیرآهن درجه 3 یا درجه 4 استفاده میشود و از اهمیت پایین تری برخوردار است.


قیمت تیرآهن

وزن تیرآهن

در زمان خرید تیرآهن باید به وزن آن توجه کرد. مقدار وزنی تیرآهن به ضخامت و اندازه های هر شاخه مربوط میشود. هرچه مقدار وزنی این محصول بیشتر باشد، در نتیجه تیرآهن از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

ذکر این نکته مهم است که وزن بالاتر تیرآهن ربطی به کیفیت آن ندارد و لزوما تیرآهن سنگین تر، از کیفیت بالاتری برخوردار نخواهد بود. محصول باید در زمان خرید یکبار توسط خریدار و یکبار در زمان تحویل از نظر وزنی باید اندازه گیری شود. در فاکتور فروش تیرآهن، مقدار وزنی آن درج میشود و خریدار باید وزن مندرج در افکتور را با وزن محصول روی باسکول تطبیق دهد.

نحوه ارسال تیرآهن و حمل و نقل

یکی از عوامل مهم و موثر در قیمت تیرآهن، توجه به نحوه ارسال و حمل و نقل آن است. هزینه ارسال بار با توجه به وزن بار و مسافت تخمین زده می شود و بهتر است در زمان خرید در مورد نحوه بارگیری، ارسال و تخلیه بار با فروشنده به توافق برسید.

پیش از حرکت و انتقال بار باید با کارخانه هماهنگ کنید و محصول را مشاهده نمایید. پس از تطابق محصول و دریافت برگه ترخیص باید تیرآهن را به محل پروژه ارسال کنید. برگه ترخیص شامل اطلاعاتی مانند وزن اولیه، تعداد بندیل و ساعت خروج آن می باشد.

کارخانه تولید کننده تیرآهن

در کشور ما کارخانه های زیادی اقدام به تولید تیرآهن میکنند که در این بین ذوب آهن اصفهان، ظفر ناب، فایکو، جهان فولاد غرب، آریان فولاد و ناب تبریز بیشترین حجم تولید و بالاترین کیفیت را دارند. توجه به کارخانه محل تولید و مسافت تا محل پروژه از بزرگترین مسائل تعیین کننده در تعیین قیمت تیرآهن و هزینه های حمل و نقل می باشد.

کیفیت تیرآهن بر اساس جدول اشتال

جدول اشتال شامل مقادیر عددی از جمله ضخامت، اندازه، وزن و … است که در تعیین کیفیت محصول به ما کمک میکند. کیفیت تیرآهن با وزن آن ارتباط مستقیم دارد و می توانید این مورد را از جدول اشتال بررسی کنید. در زمان خرید تیرآهن همین مقایسه جدول اشتال می باشد. وزن تیرآهن بر اساس هر بندیل و تقسیم آن بر تعداد شاخه ها به دست می آید و مقایسه را میتوان انجام داد. 


شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع فولاد ضد زنگ و فولاد آلیاژی برای پروژه های خود و دریافت قیمت روز با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد