امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما

میلگرد تفلون چیست؟

میلگرد تفلون PTEF از محصولات پیش ساخته می باشد که مقاومت الکتریکی بالا، سازگاری با محیط و ارتفاع زیاد از ویژگی های این میلگرد می باشد. از میلگردهای تفلون در صنعت داروسازی، ساخت یاتاقان و بلبرینگ استفاده میشود. ارتفاع میلگرد تفلون بیشتر از 100 سانتیمتر و قطر آن بیشتر از 300 میلیمتر می باشد. این محصول فولادی قابلیت تراشکاری دارند و میتوان از آن برای ساخت انواع واشر و پکینگ کاربرد دارند. این محصول در محیط های با مقاومت شیمیایی، الکتریکی و حرارتی بالا بسیار پرکاربرد است.

میلگرد های تفلون به دلیل خواصی همچون سایش کم، تحمل حرارت 260 درجه و ضربه پذیری بالا و مقاومت در برابر اسید و باز بسیار کاربردی و مناسب هستند.

تحریریه آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان): گرمایش بدون گاز: مرجع فروش و عرضه کلیه آهن آلات و مقاطع فولادی (تماس 58336-021)



ویژگی میلگرد تفلون

ویژگی میلگرد تفلون

عایق عالی

نچسب بودن

قابلیت گاز بندی و آب بندی بالا

مناسب صنایع غذایی و پزشکی

مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و دی‌الکتریکی

غیرقابل اشتعال

قابليت تراشکاری

مقاوم در برابر اسید و باز

عدم حساسیت به رطوبت

سازگاری با محیط‌ زیست

قابلیت ماشین کاری آسان

ضریب سایش پایین

ضد روغن و ضد اسید

ظرفیت ضربه ‌پذیری بالا

قابلیت تحمل حرارت تا ۲۶۰ درجه

کاربرد میلگرد تفلون

ساخت واشر

ساخت یاتاقان و بلبرینگ

قطعات الکتریکی و صنعتی

در صنعت داروسازی

پردازش مواد غذایی


انواع میلگرد تفلون

انواع میلگرد تفلون

میلگرد تفلون خالص :

میلگرد تفلون خالص دارای مشخصه پایه پلی تترا فلوئورو اتیلن به رنگ سفید می باشد. این تفلون کمترین ضریب سایش در بین پلیمرها را دارد و ضریب سایش آن بین پلیمرها بسیار پایین می باشد. به این جهت در مواردی که امکان روانکاری وجود ندارد، از این میلگرد استفاده میشود. درجه حرارت این میلگرد بین 260- تا +260 است و دارای ویژگی خالص آب بندی و عایق الکتریکی است.

میلگرد تفلون کربن :

نوعی از تفلون های فلورینه شده، با کربن 23% و گرافیت 2% به رنگ مشکی می باشد. این نوع میلگرد دارای مقاومت فشاری با دوام تر از میلگرد تفلون خالص است و همچنین مقاومت بالایی در برابر سایش، خراش و پوشش سرخورده در شرایط خشک تا روانکاری می باشد.

میلگرد تفلون گرانیت:

این نوع میلگرد تفلون دارای ساختار دو وجهی با هدایت گرمایی و خود لغزندگی می باشد. این ویژگی آن را نسبت به تفلون خالص کاربردی تر میکند. از ویژگی های دیگر تفلون گرانیت میتوان به افزودنی نرم تر، ضریب سایش پایین نسبت به میلگرد تفلون کربن و سختی سطح نرم و ماشینکاری راحت تری دارد.

میلگرد تفلون گلاس:

این میلگرد تفلون از 15% تفلون الیاف شیشه تقویت شده ساخته شده است و جهت مقاومت خمش بالا در دما می باشد. با توجه به این ویژگی ها، از میلگرد تفلون گلاس برای انواع آب بند ولو واشر کاربرد دارد. همچنین به علت عایق ایلاف گلاس، تاثیر کمی روی مشخصات الکتریکی دارد و و به این جهت برای مصارفی همچون تحمل فشار بالا در مقابل سطح سخت در یاتاقان، سیت ولو و گسکت ها به کار گرفته میشود.

میلگرد تفلون برنز :

این نوع از میلگردهای تفلون از قطع آلیاژ اصلاحی در برابر خزش به نسبت سایر آلیاژهای تفلون می باشد. به این ترتیب دارای هدایت حرارتی تقویت شده با تحمل فشار زیاد می باشد که در سیستم هیدرولیک مناسب می باشد.


مزایای استفاده از میلگرد تفلون

مزایای استفاده از میلگرد تفلون

با توجه به ویژگی ها و کاربرد میلگرد تفلون میتوان گفت این میلگرد طرفداران زیادی دارد. میلگرد تفلون پایین ترین ضریب اصطکاک را نسبت به فلز و پلاستیک دارد و با توجه به جنس آن کاملا غیر قابل اشتعال می باشد. همچنین در برابر اسید و باز بسیار و در برابر ضربه پذیری نیز مقاوم می باشد.


شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع فولاد ضد زنگ و فولاد آلیاژی برای پروژه های خود و دریافت قیمت روز با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد