امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما

لوله گوشتدار و کاربردهای آن

به طور کلی لوله ها از پرکاربردترین تجهیزات در صنایع مختلف می باشد. اصلی ترین کاربرد لوله ها انتقال سیالات مختلف است و انواع مختلفی از این محصول در بازار عرضه میشوند. لوله ها دارای جنس، اندازه ، ضخامت و کاربرد مختلفی است که بر این اساس لوله ها دارای انواع مختلفی هستند.

لوله گوشتدار و به علت ضخامت دیواره به نام لوله فولادی ضخیم یا لوله گوشتی نامیده میشود. با توجه به این ویژگی لوله گوشتی قابلیت جوش پذیری ندارد. تفاوت عمده این لوله با لوله درز مستقیم نیز همین می باشد.

تحریریه آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان): گرمایش بدون گاز: مرجع فروش و عرضه کلیه آهن آلات و مقاطع فولادی (تماس 58336-021)



لوله گوشتدار چیست؟

لوله گوشتدار به لوله ای گفته میشود که ضخامت آن کمتر از 20 باشد و از انواع لوله های فولادی می باشد. اصطلاح لوله های گوشتدار برای لوله های PVC نیز به کار میرود. به این علت که لوله های PVC تحت فشار و در ضخامت های بالا نیز تولید می شوند، موارد استفاده مختلفی دارند.

روش تولید لوله ها با هم متفاوت اس تو لوله های گوشتدار زیر مجموعه لوله های مانیسمان هستند. ضخامت بالای این لوله آن را در بازار محصولات فولادی منحصر به فرد کرده است و برای انتقال مایعات بین شهری از این محصول استفاده میشود. به طور کلی در بهره برداری از پروژه های عظیم این نوع لوله کاربرد زیادی دارد.


کاربرد لوله های گوشتدار

لوله های گوشتدار به دلیل ضخامت بالا در مقابل سایر لوله ها در محیط دشوار تری کاربرد دارند. این لوله ها به دلیل وزن بالاتر از حد معمول گه دارند کاربرد محدودی دارند و بر این اساس قیمت پایه و ارزش آنها نسبت به محصولات معمولی بالاتر است.

تفاوت ضخامت دیواره های لوله در تکنولوژی به کار رفته نیز تفاوت دارد. در تولید این محصول فولادی از روش نورد گرم استفاده میشود و محصولات نازک از نورد سرد فولاد با سایز بندی متفاوت تولید می شوند. به دلیل تفاوت روش تولید، ویژگی های این محصولات نیز با هم متفاوت است.

جهت تولید لوله ای ضخیم فولادی از شمش فولادی استفاده میشود. در ایران کارخانه های فولاد سمنان، پروفیل سپنتا، فولاد سازی اهواز و … اقدام به تولید و عرضه این محصول می نمایند.

  • صنایع شیمیایی، پتروشیمی، برق و کشاورزی
  • برای انتقال مایعات در صنعت آب و فاضلاب و کشاورزی به منظور زهکشی و تامین آب مورد نیاز
  • در کارخانه های تولید مواد شیمیایی
  • در احداث پروژه های شهری و در سازه های بزرگ
  • در ماشین سازی و هیدرولیک

ویژگی های لوله گوشتدار

ویژگی های لوله گوشتدار

لوله های گوشتدار اغلب براساس استانداردهای ملی و بین المللی تولید میشوند و ویژگی های متفاوتی دارند. از جمله این ویژگی ها شامل ضخامت، دقت ابعادی بالا، وزن بالا، عدم جوش پذیری، مقاومت زیاد در برابر خوردگی، ضربه، سوراخ شدن، اکسیداسیون و سختی بالا می باشد. لوله های گوشتدار همچنین ماندگاری بالا و طول عمر زیادی دارند و در برابر خوردگی ناشی از ترک های ایجاد شده در حین تنش استحکام بالایی دارند. انواع لوله های گوشتدار همچنین از تحمل بالا در دمای بسیار زیاد نیز برخوردار هستند.

معایب لوله های گوشتدار

مهمترین عیب لوله گوشتدار این است که به علت ضخامت بالا و اندازه زیاد آن معمولا با روش های رایج قابلیت جوشکاری و اتصال را ندارند. همچنین از وزن بالایی برخوردار هستند که این مسئله حمل و باربری این محصول فولادی را دشوار می نماید. در سازه هایی که نیاز به کاهش وزن وجود دارد، این لوله ها کاربرد خود را به همین علت از دست میدهند. علاوه بر این در تولید این محصول مواد اولیه زیادی نیازمند می باشد.


نحوه تشخیص لوله گوشتدار صنعتی

نحوه تشخیص لوله گوشتدار صنعتی

لوله های گوشتدار معمولا برای انتقال مایعات استفاده میشوند و ضخامت آنها از حد معمول بالاتر است. این لوله ها معمولا از نوع لوله های مانیسمان می باشند و در فرایند نورد با ماده اولیه شمش تولید میشوند. معمولا لوله های گوشتدار براساس سایز تقریبی نامگذار میشوند و و با نام لوله با ضخامت 30 میلیمتر و نام گوشتدار 30 میل نامیده میشود.

مهمترین ویژگی لوله های گوشتدار سازگاری با شرایط آب و هوایی سخت و دشوار است. این لوله با قرار گرفتن در شرایط مرطوب و مستعد بارندگی از مقاومت بالایی برخوردار است. برای محاسبه ضخامت این لوله ها قطر بیرون و درون لوله از یکدیگر کسر زده میشود و ضخامت تقریبی آن به دست می آید.


شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع فولاد ضد زنگ و فولاد آلیاژی برای پروژه های خود و دریافت قیمت روز با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد