امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما

لوله مبلی و کاربرد آن

لوله مبلی یا لوله سبک یا لوله روغنی یکی از پرکاربردترین محصولات در بازار آهن و فولاد می باشد. این لوله از استحکام بالایی برخوردار است و به این دلیل در ساخت خودرو، مبلمان و لوازم خانگی مورد استفاده می باشد. لوله مبلی از ورق های نازک و با ضخامت کم (ضخامت بین 0.4 تا 1.5 میلیمتر) تولید میشود. این محصول فولادی با روش نورد سرد یا با جوشکاری مقاومت الکتریکی با فرکانس بالا تولید میشود. ورق های پایه در ساخت لوله های مبلی همان ورق های روغنی هستند و از این رو به آنها لوله روغنی نیز گفته میشود. لوله مبلی از ورق روغنی با روش نورد سرد و براساس استانداردهای DIN 2394(1) 94 و EN 10 219 -2 تولید میشود.

تحریریه آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان): گرمایش بدون گاز: مرجع فروش و عرضه کلیه آهن آلات و مقاطع فولادی (تماس 58336-021)



ویژگی های لوله مبلی

ویژگی های لوله مبلی

  • دقت ابعادی مطلوب در قطر و ضخامت
  • کیفیت سطحی مطلوب
  • قابلیت آبکاری
  • جوش پذیری
  • فرم پذیری عالی در فرآیندهای خمکاری و کشش
  • قابلیت کشش سرد

قیمت لوله مبلی

قیمت لوله مبلی

قیمت لوله مبلی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از مهمترین این فاکتورها شامل قیمت جهانی فولاد، قیمت ورق نورد سرد، تعرفه گمرکی، قیمت ارز و دلار و هزینه های تولید و انرژی در کارخانه می باشد. قیمت این لوله ها در واحد وزن کمتر از لوله های سنگین است، اما به دلیل ضخامت و وزن پایین، هزینه واحد طول آنها از لوله های دیگر کمتر می باشد. در بسیاری از صنایع لوله ها با ضخامت پایین، کاربردی تر هستند و استفاده بیشتری دارند. نوسانات قیمت دلار، فولاد و هزینه های تولید میتواند قیمت نهایی این محصول را تغییر دهند.

پرفروش ترین انواع لوله های مبلی، لوله مبلی 16 است. این لوله کاربردهای زیادی در ساخت لوازم خانگی، خودروسازی و ساخت هواپیما دارد. قیمت لوله مبلی 16 به عوامل مختلفی از جمله قمت ورق روغنی، برند تولید کننده و قیمت ارز بستگی دارد. همچنین کیفیت محصول تولید شده در قیمت نهایی محصول میتواند موثر باشد. وزن این محصول در زمان فروش نز میتواند تعیین کننده قیمت آن باشد. بهتر است پیش ازخرید از کارشناسان ما در آهن آرمان مشاوره بگیرید. زیا تعیین وزن، محل تحویل و قیمت نهایی با دقت بالاتری انجام خواهد گرفت.

کاربرد لوله مبلی

از لوله مبلی در صنایع مختلف استفاده میشود و این میزان روبه افزایش می باشد. علت این امر مقاومت بالا و حد تحمل زیاد لوله های مبلی است. از این محصول در صنایع هوایی، ساخت لوازم خانگی، اتومبیل سازی و تولید مبلمان استفاده میشود.


تولید لوله مبلی

تولید لوله مبلی

در ایران کارخانه های لوله و پروفیل ساوه و دلیجان اقدام به تولید لوله مبلی میکنند و طبق استاندارد های بین المللی این محصول تولید میگردد. به این جهت از کیفیت بالا و قابلیت خمکاری مناسب برخوردار است. کارخانه خاور هما صنعت نیز در زمینه تولید لوله های مبلی فعالیت خود را از سال 1377 آغاز کرده است و لوله سبک این کارخانه در قطر 10 تا 67 و ضخامت بین 1.5 تا 0.4 میلیمتر تولید میشود. 

مجموعه صبا نیز از سال 1376اقدام به تولید این محصول نموده است و نسبت به تامین نیاز صنایع مبلمان سازی، ساخت کانکس و دوچرخه و تولید اگزوز اقدام میکند. لوله و پروفیل نیز از سال 1390 این محصول فولادی را تولید میکند.


شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع فولاد ضد زنگ و فولاد آلیاژی برای پروژه های خود و دریافت قیمت روز با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد