امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما

لوله لنس چیست؟

لوله لنس یکی از انواع لوله های فولادی است که به شکل تیوب می باشد. این لوله دارای سایز و ضخامت متفاوت و متراژ مختلف می باشد. هر متراژ ار این لوله جهت دمش اکسیژن درون مذاب و شست و شوی مجزای نازل تاندیش، نازل درونی و نازل بیرونی یا برشکاری مورد استفاده قرار میگیرد.

لوله های لنس یک تیوب فولادی هستند که کاربرد اصلی آنها انتقال گاز یا پودرهای مختلف به مذاب است. گازهایی مثل اکسیژن و آرگون یا نیتروژن به وسیله این لوله منتقل میشوند و به مذاب ریخته میگردد. از این لوله به عنوان شست و شو دهنده پاتیل و نازل ها یا سیستم اسلاید گیت هم استفاده میشود. نام دیگر لوله لنس، لوله لنس اکسیژن است.

تحریریه آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان): گرمایش بدون گاز: مرجع فروش و عرضه کلیه آهن آلات و مقاطع فولادی (تماس 58336-021)



لوله لنس دمش اکسیژن

لوله های لنس اکسیژن از جنس فولاد اند و در ابعاد مختلف عرضه میشوند. این لوله ها جهت دمش اکسیژن، تزریق کربن و دولومیت یا دیگر افزودنی ها به داخل کوره قوس کاربرد دارند که از طریق درب سرباره و کروه بلند اینکار انجام میگیرد. دمش اکسیژن موجب اکسیداسیون ناخالصی ها، به ویژه کربن در مذاب و انتقال آنها به سرباره میشود که جداسازی آن امکان پذیر نخواهد بود.

لنس های مورد استفاده انواع مختلفی دارند. نوع کالرایز در صنایع فولادسازی بسیار پرکاربرد است که از پنج لایه تشکیل میشود. لایه اصلی آن از فولاد، لایه دوم از کالرایز و دو لایه پوشش نسوز دیگر هستند. وجود این 4 لایه روی لایه فولادی موجب افزایش طول عمر لنس ها میشود. معمولا طول عمر لنس های کالراز بین 3 تا 10 برابر بیشتر از لنس های معمولی باشد.


مشخصات لنس کالرایز:

کم مصرف بودن : هر دو لایه کالرایز و پوشش نسوز در برابر حرارت مقاومت ایجاد میکنند و ضد اکسیداسیون هستند. این امر موجب میشود در زمان کمتری لوله های لنس کالرایز نسبت به لوله های لنس معمولی، خراب شوند و هزینه های تولید کاهش می یابد.

کیفیت بالا : کنترل دقیق در هر مرحله از تولید، موجب میشود تا محصول نهایی از بهترین کیفیت برخوردار باشد.

قیمت مقرون به صرفه : نسبت به طول عمر بالای لوله های لنس کالرایز، قیمت مناسبی دارند که این مسئله استفاده از این نوع لنس را مقرون به صرفه کرده است. چنانچه هزینه های انرژی بالا باشد، برای ذوب فلزات بهتر است از لوله های نسوز لنس استفاده شود. به این ترتیب جهت دمش اکسیژن و کربن به کوره ها موثرتر خواهد بود. تولید لوله های سرامیکی پوشش دار، لوله های فلزی را از داخل و بیرون محافظت میکند. در نتیجه این لوله ها نسبت به سایر روش های تولید حدود 6 تا 7 برابر بیشتر عمر میکنند.


کاربرد لوله لنس پوشش دار سرامیکی

از لوله های لنس پوشش دار سرامیکی در کارخانجات ذوب فولاد و مس، کوره های الکتریکی و پاتیل ها جهت تزریق کربن و سایر پودرها استفاده میشود. همچنین برای دمیدن آرگون به پاتــیل مذاب دمیدن آرگون یا اکسیژن در AOD، تزریق فلکس (کمک ذوب) جهت گاززدایی مذاب آلومینیوم، باز کردن نازل‌ها در تاندیش و پاتیل، باز کردن مسیر مذاب در کوره بلند، باز کردن سرباره چسبیده به شکاف کانورتورها و انواع مختلف پاتیل‌ها و افزایش دما در هنگــام ذوب فولاد در فرایندهای DH، RH و KR کاربرد دارند.


شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع فولاد ضد زنگ و فولاد آلیاژی برای پروژه های خود و دریافت قیمت روز با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد