امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما

راهنمای خرید پروفیل

راهنمای خرید پروفیل برای فعالین حوزه ساخت و ساز اهمیت زیادی دارد، زیرا پروفیل یکی از پرکاربردترین محصولات فولادی در صنایع ساختمانی و صنعتی می باشد.

پروفیل به طور کلی به مقطعی گفته میشود که دارای سطح مقطع ثابت در یک طول معین است. به این ترتیب می توان اکثر مقاطع فولادی را به جز ورق، نوعی پروفیل دانست. در میان انواع پروفیل در بازار آهن، مقاطع پروفیلی تو خالی یا باز و بسته است و به آن اصطلاحا پروفیل بسته با مقطع مربعی و به پروفیل مستطیلی پروفیل قوطی نیز گفته میشود.

از مهمترین نکات در زمان خرید پروفیل باید به نوع محصول و برند های تولید کننده آن توجه کرد. در اینجا به اختصار به بررسی انواع پروفیل خواهیم پرداخت و مشخصات آن را عنوان میکنیم.



انواع پروفیل

انواع پروفیل

انواع پروفیل شامل موارد زیر است که به لحاظ کارایی به چند دسته تقسیم میشوند.

پروفیل ساختمانی

پروفیل صنعتی

پروفیل گالوانیزه

پروفیل مبلی

پروفیل باز (پروفیل Z، آبرو و فرانسوی از این دسته اند)

انواع برند پروفیل

اکثر کارخانه های تولید کننده پروفیل ایرانی در تهران و اصفهان وجود دارند که از جمله آنها میتوان به کارخانه جهان پروفیل، تهران شرق، پروفیل آسیا، نیکان پروفیل، به فلز علویجه اشاره کرد. دیگر کارخانه های نیز در یزد و تبریز از جمله کارخانه پروفیل میلاد و کارخانه مهر سهند نیز اقدام به تولید این محصول فولادی میکنند.


نکات مهم در زمان خرید پروفیل

از نکات مهم در زمان خرید پروفیل  داشتن اطلاعات کامل از ویژگی های این محصول می باشد. پیش از خرید همچنین باید به کاربرد و فضایی که میخواهید از پروفیل استفاده کنید نیز توجه داشته باشید. علاوه بر این ابعاد، ضخامت و وزن پروفیل جزء مشخصات فیزیکی این محصول هستند که در زمان خرید پروفیل مناسب شما را تعیین میکنند.

مجموعه آهن آرمان به منظور سهولت در زمان خرید در سایت خود اطلاعات کاملی از این محصول را ارائه داده است که  شامل ویژگی ها و کاربردهای آن میشود. با توجه به استراتژیک بودن کالاهای فولادی، قیمت این محصول  به صورت روزانه تغییر میکند و به عوامل مختلفی از جمله قیمت جهانی فولاد و قیمت ارزو طلا وابسته است.

همچنین پروفیل از ورق فولادی تولید میشود و از این رو قیمت پروفیل ارتباط زیادی با قیمت ورق دارد. بنابراین هرگونه تغییر در قیمت ورق میتواند روی قیمت پروفیل نیز تاثیر داشته باشد. برای دسترسی آسان به لیست قیمت پروفیل میتوانید روزانه به سایت آهن آرمان مراجعه کنید.

مشخصات ظاهری پروفیل

در زمان خرید محصولات فولادی از جمله پروفیل، توجه به مشخصات ظاهری از شاخصه های اصلی است و باید بتوانید کیفیت این محصول را از ظاهر آن تشخیص دهید.

  • پس از تولید انواع قوطی در کارخانه، پلاک هایی به عنوان شناسنامه روی آنها نصب میشود. باید پیش از خرید در مورد این پلاک ها بدانید و سپس برای خرید پروفیل اقدام کنید. قوطی پروفیل با استانداردهای مختلفی تولید میشود که از معروف ترین آنها استاندارد BSEN 10219 می باشد.
  • ضخامت این محصول نیز تاثیر بسزایی در قیمت آن دارد. پروفیل معمولا در ضخامت 1 الی 6 میلیمتر تولید میشود و باید نسبت به نیاز خود این محصول را تهیه نمایید.
  • ابعاد قوطی پروفیل نیز نسبت به کارکردهای مختلف آن متفاوت است. از پروفیل ها در ساخت در و پنجره و همچنین در صنعت خودرو سازی استفاده میشود. پروفیل های کاربردی در این دو مورد، ابعاد متفاوتی دارند که در زمان تولید به آن توجه میشود. از این محصول فولادی همچنین در ساخت نرده ای فلزی، صنعت حمل و نقل عمومی و تولید انواع لوازم ورزشی و … نیز استفاده میشود.
  • جنس قوطی پروفیل آخرین پارامتری است که باید در زمان خرید پروفیل به آن توجه نمائید. اگر ماده اولیه این محصول چگالی بیشتری داشته باشد، موجب میشود تا وزن محصول نهایی نیز بالاتر باشد. در نتیجه قیمت پروفیل نیز بالاتر خواهد بود.

شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع فولاد ضد زنگ و فولاد آلیاژی برای پروژه های خود و دریافت قیمت روز با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد