امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما

رابیتس چیست؟

رابیتس از انواع ورق های فلزی می باشد که حالت شبکه ای دارد و از پرس ورق های گالوانیزه تولید میشود. چشمه های ایجاد شده روی ورق رابیتس به لحاظ ظاهری شبیه به هم نیستند و متفاوت می باشند. اغلب چشمه ها به شکل دایره، لوزی، مستطیل یا متوازی الاضلاع هستند. این محصول فولادی در بازار ایران بسیار پرمصرف است و کاربرد گسترده ای دارد. انواع رابیتس براساس پارامتر وزن، ستون و چشمه طبقه بندی میشوند.

رابیتس یا راویز در ایران، در کارخانه های مختلف تولید میشود و قیمت آن بسته به برند می تواند متفاوت باشد. در لفظ عامیانه رابیتس و راویز مشابه هم هستند و در مفهوم نیز این دو محصول یکی می باشد. یکی از مشخصه های اصلی این محصول روزنه های بین ستون آن می باشد که به صورت دو یا سه روزنه روی ورق ایجاد میشود. رایج ترین شکل چشمه های رابیتس در ایران متوازی الاضلاع است. هرچه تعداد چشمه ها بیشتر باشد، ابعاد آن کوچکتر است و رابطه مستقیمی با جذب انرژی دارد و زاویه چشمه ها با محاسبات دقیق انجام میشود.



ستون رابیتس

ستون رابیتس

تعداد ستون رابیتس نیز از جمله مشخصه های آن است که کاربرد رابیتس را تعیین میکند. تعداد ستون ها معمولا 9، 11  یا 13 است که در ایران رابیتس با 13 ستون رایج تر است. به ویژه در صنعت ساختمان سازی این توع رابیتس کاربرد دارد. این مسئله به دلیل کیفیت بالای رابیتس می باسد. با اینکه هزینه تولید راویز زیاد است، اما کاربرد آن در ساخت و ساز بسیار موثر است.

در برخی موارد رابیتس 9 ستونه به جای رابیتس 13 ستونه استفاده میشود تا سرعت کار بالاتر برود. این کار کیفیت کار را پایین می آورد و اصلا به کارفرمایان توصیه نمیشود. رابیتس های 17 ستونه، در تمام دنیا کاربرد دارند، اما در ساختمان سازی استفاده از آنها معمول نیست.

وزن رابیتس

در تولید رابیتس از ورق گالوانیزه در ضخامت های مختلف استفاده میشود. هرچه وزن این ورق ها را بیشتر باشد، وزن رابیتس نیز بیشتر خواهد بود. این محصول از نظر وزن به 4 دسته سبک، نیمه سنگین، سنگین و فوق سنگین تقسیم میشوند. معماران برای راویزکاری از محصولات مشخصی استفاده میکنند و محل کاربرد انواع راویز مشخص است. وزن رابیتس ها معین نمیشود و باید با باسکول این کار انجام گیرد تا قیمت نهایی رابیتس تعیین شود.


کاربرد رابیتس

کاربرد رابیتس

رابیتس از محصولات ساختمانی است که کاربرد آن مزایای زیادی دارد. در انواع گچ کاری، گچ بری، ساخت نما و طراحی های خاص سقف در ساختمان از رابیتس استفاده میشود. کاربردهای دیگر این محصول برای بتن سیمانی، پوشش تاسیسات و سیم آلات یا پوشش برای تیرآهن و آماتورها می باشد.

کاربرد این محصول همچنین شامل اصلاح و نگهداری ترک های ساختمانی، نصب سقف کاذب، دکوراسیون داخلی و ایجاد نوارهای مخفی نور می باشد.

قیمت رابیتس

قیمت رابیتس مانند هر محصول فلزی دیگری به عوامل مختلفی بستگی دارد. از آنجا که در ساخت این محصول از ورق گالوانیزه استفاده شده است، قیمت رابیتس به قیمت ورق یا مفتول گالوانیزه وابستگی دارد و مستقیما به این عامل بستگی دارد. علاوه بر این قیمت جهانی فولاد، میزان تقاضای این محصول و قیمت ارز و دلار و … نیز میتواند بر قیمت رابیتس موثر باشد.

در کنار این عوامل عمومی، مواردی همچون وزن، ضخامت، ابعاد، چشمه و تعداد ستون در کنار روش تولید میتواند قیمت این محصول را تعیین کند. در زمان خرید باید تمام این عوامل را در نظر داشته باشید. به طور کلی در زمان خرید و فروش رابیتس باید به مشخصات محصول از جمله کاربرد، محیط مورد نظر، ضخامت ورق و … توجه کرد. به جز خرید و فروش، عملیاتی که باید طی آن رابیتس اجرا شود، مهم است و از فاکتورهای مهم در زمان خرید می باشد.


شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع فولاد ضد زنگ و فولاد آلیاژی برای پروژه های خود و دریافت قیمت روز با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد