امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما

خط تولید تمام اتوماتیک تیرآهن های فولادی

لینکلن الکتریک که در طراحی، توسعه و ساخت محصولات جوش قوس الکتریکی، سیستم های اتصال خودکار، مونتاژ و برش، تجهیزات برش پلاسما و سوخت اکسی در جهان یک کمپانی پیشرو است، به تازگی گروه Zeman “طراح و سازنده مونتاژ رباتیک تمام خودکار سیستم های جوش قوس الکتریکی” را خریداری کرده است. آیا آینده صنعت تولید تیرآهن از اینجا آغاز می شود؟

تحریریه آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان): خط تولید تمام اتوماتیک تیرآهن فولادی: مرجع فروش و عرضه کلیه آهن آلات و مقاطع فولادی (تماس 58336-021)



ادغام لینکلن الکتریک و Zeman Bauelemente

خط تولید تمام اتوماتیک تیرآهن های فولادی

جوشکاری، مونتاژ و ساخت رباتیک در خط تولید تمام اتوماتیک مدتهاست که پتانسیل ایجاد انقلابی در ساخت فولاد سازه ای را داشته است و اکنون با غلبه بر چالش ها و موانع گذشته منحصر به فرد در ساخت فولاد، سعی دارد تا خط جدیدی در راه تولید صنعتی را باز کند.

شرکت معظم لینکلن الکتریک Lincoln Electric در طراحی، توسعه و ساخت محصولات جوش قوس الکتریکی، سیستم های اتصال خودکار، مونتاژ و برش، تجهیزات برش پلاسما و سوخت اکسی پیشرو در جهان است، در زمینه لحیم کاری و آلیاژهای لحیم کاری نیز جایگاهی جهانی دارد. لینکلن که مقر آن در کلیولند، اوهایو است، دارای 55 کارخانه تولید محصولات در 18 کشور و یک شبکه جهانی توزیع و فروش گسترده از توزیع کنندگان و دفاتر فروش است که بیش از 160 کشور را پوشش می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لینکلن الکتریک و محصولات و خدمات آن، میتوانید به وب سایت شرکت مراجعه کنید.

در تاریخ یکم آوریل 2021 هلدینگ Lincoln Electric  با شعار “استراتژی رشد اتوماسیون، تولیدات فولادی سازه را پیش می برد” اعلام کرد که Zeman Bauelemente را خریداری کرده است. “Zeman Bauelemente” بخشی از گروه Zeman است که دفتر مرکزی آن در وین، اتریش بوده و یک طراح و سازنده پیشرو در مونتاژ رباتیک و سیستم های جوش قوس الکتریکی است که جوشکاری تیرهای فولادی را به صورت تمام خودکار طراحی می کند. سیستمهای این شرکت عمدتاً تحت نام اسمبلر تیر فولادی (SBA) شناخته میشوند و هم اکنون به مشتریان بزرگی در بخشهای فولاد سازه‌ای و زیرساخت ها در سطح جهانی خدمات ارائه میدهند. اضافه شدن Zeman Bauelemente، فروش سالانه اتوماسیون لینکلن الکتریک را افزایش می دهد و قابلیت های اتوماسیون بین المللی آن را به عنوان بخشی از استراتژی استاندارد عالی 2025 گسترش می دهد.

کریستوفر ال. مپس، مدیر اجرایی، گفت: “ما از استقبال تیم Zeman Bauelemente در لینکلن الکتریک و ادغام پیشنهاد منحصر به فرد آنها در مجموعه اتوماسیون پیشرو در صنعت خود هیجان زده ایم.” “ترکیب SBA و راه حل های PythonX® ما به سازندگان فولاد سازه مزیت بهره وری و ظرفیت بیشتر را برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد فولاد سازه ای و پروژه های زیربنایی ارائه می دهد. مونتاژ کننده تیر فولادی SBA ما را یک قدم به بازدهی بسیار بیشتر از قبل نزدیکتر کرد و کارایی ما را بهبود می بخشد و زمان لازم برای ساخت فولاد را کاهش می دهد که یک مزیت واقعی است. با SBA ما خطاها را به میزان قابل توجهی کاهش دادیم و حتی زمان بررسی فولاد را قبل از از بین رفتن دوباره بررسی کردیم. مشتریان ما بیشتر تحت تأثیر نتیجه چیزی هستند که دریافت می‌کنند، بنابراین این امر البته منجر به سفارش‌های بیشتر می‌شود و موفقیت بزرگی برای ما بوده است، کیفیت کلی بهبود یافته است، بنابراین مشتریان معمولاً از چیزی که ما تولید می‌کنیم بسیار خوشحال‌تر هستند. ”

آندریاس هوفر، مدیر عامل Zeman Bauelemente، گفت: “ما از پیوستن به لینکلن الکتریک خوشحالیم و تعهد آنها به نوآوری، کیفیت و خدمات را به اشتراک می گذاریم.” ما مشتاقانه منتظر هستیم که بتوانیم پذیرش فناوری SBA را پیش ببریم و ارزش پیشنهادی آن را برای خدمت به مشتریان جدید و فعلی افزایش دهیم.”


شرکت Zeman و مونتاژ رباتیک

خط تولید تمام اتوماتیک تیرآهن های فولادی

در سال 1965 آقای هانس زمن و شرکای او شرکتی را برای تولید سازه های پیش ساخته فولادی تاسیس کردند. اولین پروژه‌های آن‌ها در زیر سقف کارگاه های کوچک یا بعضا در فضای باز تکمیل شد، قبل از اینکه اولین سالن خط تولید آنها در Scheifling ، روستایی در دامنه‌های آلپ ساخته شود. در ابتدا، Zeman تمرکز خود را بروی توسعه و تطبیق ماشین‌های رول‌فرمینگ برای تولید ورق‌های ذوزنقه‌ای قرار داد و به سرعت به رهبر بازار در اروپای مرکزی تبدیل شد. از سال 1965، این گروه با سودآوری مناسبی که بدست آورد، توانست دفتر خود را به 20 شعبه در سراسر اروپا با بیش از 700 کارمند گسترش دهد. با 45 سال سابقه درخشان، در 10 سال گذشته، Zeman Machines  بیش از 70 خط تولید تمام اتوماتیک مونتاژ خودکار را در سراسر جهان تولید و نصب کرده است. Zeman Machines در سطح جهانی به عنوان متخصصان کلید در دست شناخته شده است که قادر به ایجاد یک خط مونتاژ فولادی از صفر تا صد برای مشتریان خود هستند.

سیستم مونتاژ و جوش رباتیک از Zeman اولین سیستم مونتاژ و جوشکاری رباتیک عملیاتی در ایالات متحده بود. ساوت لند استیل فابریکاتورز و زمن اولین ماشین مرتب سازی قطعات رباتیک را که برای صنعت ساخت فولاد ساختاری طراحی شده است، توسعه داده و ساخته اند. نمونه اولیه ماشین اکنون در تاسیسات Southlandsteel در گرینزبورگ، لس آنجلس در حال کار است. Lexicon Fabricators and Instructors که از سال ها پیش در ساخت و ساز فولادی پیشگام بوده است، سه خط مونتاژ رباتیک از ZEMAN را خریداری و راه‌اندازی کرده است که با هشت ربات در مجموع برای اتصالات و جوشکاری کاملاً خودکار که از تولید 100،000 تن فولاد ساختاری در سال پشتیبانی می‌کند.

فولاد توماس یک اسمبلر پرتو فولادی فشرده Zeman با 18 متر و 16 چرخاننده تمام قطعات جانبی را خریداری کرد .دانیلا لین مدیر کل تولید فولاد توماس در تاونزویل، کوئینزلند شمالی استرالیا می گوید: قبل از نصب خط تولید تمام اتوماتیک Zeman  ما حدود 1500 تن در سال محوصلات فولادی تولید می‌کردیم،  Zeman به ما این امکان را داد که خروجی خود را دوبرابر کنیم، بنابراین در حال حاضر به خوبی و واقعاً بیش از 3000 تن در سال تولید می‌کنیم. جایی که ما در واقع به دنبال سرمایه گذاری در ماشین آلات خود بودیم بخش تولید و ساخت و ساز بود که یافتن نیروی ماهر انسانی و افزایش بهره وری بدون خط بسیار سخت و ناشدنی می نمود. Zeman توانسته است اطمینان حاصل کند که ما با داشتن آن تضمین تولید، برنامه زمانی پروژه خود را برآورده کنیم و برای تولید اساساً به Zeman اعتماد کنیم بدون اینکه نگران نیاز به نیروی کار ماهر باشیم. بنابراین Zeman به ما اجازه داده است که ظرفیت خود را بدون سرمایه‌گذاری یا افزایش در فضا افزایش دهیم.

شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع آهن آلات، دریافت قیمت روز و اطلاع از موجودی، با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.


خط مونتاژ و جوشکاری تمام اتوماتیک (ویدئو)


دو مدل موفق و محبوب خط تولید تمام اتوماتیک

خط تولید تمام اتوماتیک تیرآهن های فولادی

SBA Single Rail Compact : یک دستگاه مونتاژ و جوشکاری فوق العاده خط تولید تمام اتوماتیک اما در سطح ابتدایی، در عین حال اقتصادی و کارآمد است تا به تولیدی های کوچک و متوسط کمک کند تا بهره وری و نرخ تولید خود را افزایش دهند.

  • طراحی تک ریل. ربات جوشکاری و مونتاژ هر دو در یک مسیر حرکت می کنند. اجازه می دهد تا حداقل رد پای ماشین و دسترسی آزاد به مواد خوراک توسط کامیون چنگال.
  • اندازه گیری لیزری مشعل. ابعاد مواد را تعریف می کند و نقطه مرجع صفر را تعیین می کند.
  • ربات جوشی چسب و چند پاس برای مونتاژ پرتوهای کاملاً خودکار و بی نقص.
  • واحد اسکن قطعات برای بررسی کیفیت کامل تمام قطعات ADD. هر اسکن به طور همزمان نتایج را با مدل سه بعدی بررسی و مقایسه می کند.
  • ربات قطعات. قطعات ADD کاملاً در محل جوش دقیق خود قرار می گیرند.
  • دستگاه چرخش نمایه یکپارچه. چرخش پرتوها تا 360 درجه برای حداکثر پردازش و تولید خودکار مداوم.
  • واحد بستن پروفیل. پروفیل اصلی را برای چسباندن و جوشکاری محکم می کند.
  • کنترل ماشین. تولید کاملاً خودکار با تمام داده های آن در دید و کنترل از یک موقعیت و فاصله ایمن.
  • نرم افزار سود. امکان تولید نیمه خودکار جریان کار مونتاژ و جوشکاری کامل را فراهم می کند.

SBA COMPACT : مدل کامپکت که برای مونتاژ در خط تولید تمام اتوماتیک بهینه شده است از 1 ربات برای مونتاژ، چسبندگی و جوشکاری تشکیل شده است. تغذیه ورودی تیرها به جرثقیل نیاز دارد و دستگاه در طول تنها 26 متر جا می گیرد.

  • طراحی مدولار اجازه می دهد تا در مرحله بعد گزینه هایی را به دستگاه اضافه کنید تا حتی کارآمدتر شود.
  • اندازه گیری لیزری ابعاد مواد را تعریف می کند و نقطه مرجع صفر را تعیین می کند.
  • Robot Tack & Weld برای مونتاژ پرتوهای کاملاً خودکار و بی نقص.
  • واحد اسکن قطعات برای بررسی کیفیت کامل تمام قطعات ADD. هر اسکن به طور همزمان نتایج را با مدل سه بعدی بررسی و مقایسه می کند.
  • ربات قطعات. قطعات ADD کاملاً در محل جوش دقیق خود قرار می گیرند.
  • دستگاه چرخش نمایه یکپارچه. چرخش پرتوها تا 360 درجه برای حداکثر پردازش و تولید خودکار مداوم.
  • واحد بستن پروفیل. پروفیل اصلی را برای چسباندن و جوشکاری محکم می کند.
  • کنترل ماشین. تولید کاملاً خودکار با تمام داده های آن در دید و کنترل از یک موقعیت و فاصله ایمن.
  • نرم افزار سود. امکان تولید نیمه خودکار جریان کار مونتاژ و جوشکاری کامل را فراهم می کند.

ربات های جوشکار و مونتاژ تمام اتوماتیک میتوانند:

  • SBA قطعات اضافی را در کمتر از 1.5 دقیقه در هر قطعه مونتاژ می کند. حتی سنگین ترین قسمت 200 کیلوگرمی (440 پوند) مانند برش یک تکه کیک برای SBA است.
  • pro-FIT امکان جریان مستقیم داده های سه بعدی را به روبات ها می دهد – بدون برنامه نویسی، بدون آموزش ربات
  • “زمان قوس الکتریکی” به عنوان یک معیار معمول برای کارایی بین 20-25٪ برای جوشکاری دستی در مقابل 65٪ “زمان قوس الکتریکی” برای جوشکاری رباتیک در سیستم های SBW و SBA متغیر است.
  • مفاهیم مدولار SBA با الزامات مختلف مشتریان در مورد فضای کف، تقاطع با جریان مواد موجود، ظرفیت تولید مورد نظر، حمل و نقل بهینه مواد و محدودیت های بودجه مطابقت دارد. سیستم‌های مدولار SBA طیف گسترده‌ای از راه‌اندازی ماشین‌آلات مختلف، توسعه‌ها و ارتقاءهای بعدی را در مراحل بعدی تولید ارائه می‌دهند.

و اتوماسیونی در سطح بالاتر

 Zeman شکاف بین «مرتب‌سازی صفحه» و بارگیری در SBA را برای مونتاژ و جوشکاری در خط تولید تمام اتوماتیک خودروی های خودران می‌بندد و فناوری SPS را یک قدم جلوتر می‌برد که آن مرتب سازی و حمل و نقل ورق کاملاً خودکار به اسمبلر تیرآهن فولادی است. این ترکیبی از مرتب سازی صفحه و کنترل کیفیت با چسباندن و جوشکاری خودکار تیرهای فولادی برای ساخت و سازها است.

جان بیلی، رئیس شرکت پراسپکت استیل Prospect Steel مستقر در لیتل راک، وقتی از او در مورد استخدام جوشکارهای روزمزد پرسیده می شود، سرش را تکان می دهد. ناامیدی او مشهود است. “ما جوشکارانی داریم که ادعا می‌کنند تمام این تجربه‌ها را دارند و می‌توانند کارهای مختلفی انجام دهند، اما قبل از ارائه درخواست به آنها، از آنها می‌خواهیم به سؤالی پاسخ دهند، ” یک اینچ چند تا شانزدهم است؟ (هر اینچ به 16 خط تقسیم می شود، به این معنی که فاصله بین هر خط 1/16 اینچ طول دارد – این کوچکترین طولی است که می توانید با خط کش اندازه بگیرید)” تعجب می کنید که چند نفر نمی توانند به این سوال پاسخ دهند. برای همین است که ما تصمیم می گیریم در مسیر دیگری برویم.” البته، این سازنده فولاد سازه تنها نیست، زیرا سایر شرکت‌های تولیدی در جستجوی استعدادهای جدید برای جایگزینی کارگران ماهری هستند که به سمت بازنشستگی می‌روند. انجمن جوشکاری آمریکا کمبود بیش از 200،000 متخصص جوشکاری ماهر را تا سال 2022 پیش‌بینی کرده و انتظار می‌رود که این تعداد در سال‌های بعد به سرعت افزایش یابد. از سرمایه گذاری در فناوری جدید برای افزایش بهره وری و کیفیت در مواجهه با شکاف استعدادها هیچگاه روی گردان نبوده است. در 10 سال گذشته، این شرکت از مدل‌های اطلاعات ساختمان سه بعدی برای کمک به ایجاد نقشه‌های قطعات و تجهیزات CNC نیرو، مانند میزهای سوزاندن و خطوط حفاری استفاده کرده است. Prospect Steel حدود پنج سال پیش نیز روی چند سیستم علامت‌گذاری پلاسمایی PeddiWriter سرمایه‌گذاری کرد تا جزئیات کاری را که افراد با تجربه، ساعت‌ها با سنگ‌های صابون و نوار چسب می‌گرفتند، خودکار کند. امروزه مدیران شرکت های بزرگ تولیدی، دائماً به دنبال راه‌هایی برای افزایش بهره‌وری در سطح اتوماسیون هستند. به طور خاص، به دنبال توسعه فناوری هستند که مدت ها است پیشرفتی نداشته است: مونتاژ. ربات ها در بسیاری از محیط های تولیدی مانند کارخانه های مونتاژ خودرو رایج هستند و سلول های جوشکاری رباتیک مقرون به صرفه و قابل برنامه ریزی را می توان حتی در کوچکترین کارگاه ها یافت. ربات ها استراحت نمی کنند و همیشه آماده کار هستند. آنها همچنین به این سازندگان فولاد سازه دلیلی برای حضور می دهند.

ماهیت تولیدات سنگین و در حجم بالا با ظهور اتوماسیون های پیشرفته در حال تغییر است. تصادفی نیست که کار یک شرکت تولیدی که در کنار این نوع رباتیک کار می کند به سمت فروش بهتر تغییر خواهد کرد.


شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع فولاد ضد زنگ و فولاد آلیاژی برای پروژه های خود و دریافت قیمت روز با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد