امروز: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما

جوشکاری سرد

در جوشکاری سرد برخلاف جوشکاری معمولی، اتصال دو فلز بدون حرارت و گرما انجام میشود. در انواع روش های جوشکاری از گرما استفاده میشود، اما برای اتصال همه فلزات نیاز به حرارت نیست. در حقیقت جوشکاری سرد یا (cold welding) فرآیندی است که در حالت جامد انجا میگیرد و یکی از پرکاربردترین روش های انجام جوشکاری می باشد. این روش قدمتی در حدود یک قرن دارد و برای اتصال دو سطح فلزی تمیز و مسطح به کار میرود. جوشکاری سرد امروزه برای اندازه های نانو و میکرو بسیار پرکاربرد است و اثربخشی بالایی نیز دارد.

تحریریه آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان): گرمایش بدون گاز: مرجع فروش و عرضه کلیه آهن آلات و مقاطع فولادی (تماس 58336-021)



کاربرد جوشکاری سرد

از روش جوشکاری سرد اغلب در سیم های جوشی استفاده می شود. از آنجا که در این روش از حرارت خبری نیست، کار سریعتر انجام میگیرد. این روش برای سیم های کاملا جوش داده شده از قبیل آلومینیوم، مس، برنج 30/70، روی، آلیاژهای نقره، نیکل و طلا کاربرد دارد.

به این منظور ابزاری نیز در دسترس است که برای جوش دادن سیم های سرد به کار میرود. دستگاه جوشکاری سرد، سبک و قابل حمل است و برای فلزات با مقاومت متفاوت مانند مس و آلومینیوم بسیار کاربردی می باشد. رایج ترین انواع فلزات که قابلیت جوشکاری سرد برای آنها وجود دارد، شامل مفصل لب به لب، جوشکاری برنز 2 و مفصل لپ میشود.


مزایای جوشکاری سرد

  • احتمال خطر در این روش جوشکاری بسیار پایین است و به این جهت نیاز به اپراتور حرفه ای ندارد.
  • در حین جوشکاری سرد نیاز به محافظ و عینک نیست، زیرا تشعشعات خطرناک منتشر نمیشود.
  • قدرت اتصال دو فلز در این روش 30 درصد بیشتر از جوشکاری گرم است.
  • اپراتور در این روش می تواند آلومینیوم های سری 2X و 7X را جوشکاری نماید. این کار در روش های دیگر جوشکاری تقریبا غیر ممکن است.
  • در مقایسه با جوشکاری گرم، عمق نفوذ جوشکاری سرد اتصال 2 تا 3 برابری دارد و این موضوع به عواملی مانند نوع آلیاژ فلزات و میزان حرارت وارد شده بستگی دارد.

آلومینیوم و مس فلزاتی هستند که به راحتی از طریق جوشکاری سرد به یکدیگر متصل میشوند و پیوند ایجاد شده بین آنها بسیار محکم است. نتیجه جوشکاری نیز کاملا یکدست و محکم خواهد بود. روش جوشکاری سرد البته برای تمام فلزات مناسب و مقرون به صرفه نیست.


شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع فولاد ضد زنگ و فولاد آلیاژی برای پروژه های خود و دریافت قیمت روز با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد