امروز: پنجشنبه 29 شهریور 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما
آلمان قصد دارد تا سال 2030 یک سوم صنعت فولاد خود را سبز کند

آلمان قصد دارد تا سال 2030 یک سوم صنعت فولاد خود را سبز کند


لینک خبر : تنها در 6 سال، صنعت فولاد کشور 12 میلیون تن فولاد سازگار با محیط زیست در سال تولید خواهد کرد.

آلمان قصد دارد تا سال 2030 یک سوم ظرفیت فولادسازی خود را به فناوری های سبز تبدیل کند و تولید سالانه 12 میلیون تن فولاد سازگار با محیط زیست را تضمین کند. این را روبرت هابک وزیر اقتصاد آلمان در جریان اجلاس ملی صنعت فولاد در دویسبورگ اعلام کرد .

سیاستمداران آلمانی و اتحادیه های کارگری در حمایت از حفظ و دگرگونی زیست محیطی صنعت فولاد محلی متفق القول هستند.

صنعت فولاد برای بخش هایی مانند خودروسازی و صنایع مهندسی مکانیک کلیدی است. با این حال، یکی از بزرگترین منابع انتشار گازهای گلخانه ای است که حدود 7 درصد از کل انتشار در آلمان را تشکیل می دهد. راه حل در معرفی فناوری های جدید مانند انرژی های تجدیدپذیر و هیدروژن دیده می شود.

دولت آلمان میلیاردها یورو برای حمایت از این تحول اختصاص می دهد، اما این صنعت همچنین با چالش های ناشی از هزینه های بالای انرژی و رقابت تولیدکنندگان آسیایی مواجه است.

اتحادیه های کارگری و نمایندگان صنعت از دولت می خواهند که محیط مساعد برای سرمایه گذاری ایجاد کند و دسترسی به انرژی ارزان تر را فراهم کند. این امر برای حفظ ده ها هزار شغل و حفظ آلمان به عنوان یک مرکز صنعتی پیشرو در اروپا ضروری است.

گونار گربلر ، رئیس فدراسیون فولاد، خاطرنشان کرد که صنعت تحت فشار قابل توجهی است و نیاز به تغییرات فوری دارد. وی سه حوزه کلیدی را که باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: ایجاد بازارهای سبز، کنترل بر قیمت انرژی و محافظت در برابر رقابت ناعادلانه.

یازده ایالت آلمان که اتحاد فولاد را تشکیل داده اند، خواستار برنامه فوری دولت برای حمایت از بازار فولاد CO2 کمتر، از جمله از طریق خرید عمومی برای تحریک تقاضا برای فولاد سبز شده اند.

یورگن کرنر ، معاون رئیس اتحادیه کارگری IG Metall، بر اهمیت صنعت فولاد برای حفظ ده‌ها هزار شغل با درآمد خوب و همچنین اهمیت آن برای زنجیره‌های ارزش صنعتی ملی تاکید کرد. وی همچنین خواستار تعهدات روشن برای سرمایه گذاری در شرکت های داخلی شد تا صنعت فولاد به عنوان عنصر کلیدی اقتصاد آلمان در مسیر بی طرفی آب و هوا حفظ شود.

طبق گزارشات ، آلمان تا سال 2030 به سرمایه گذاری خصوصی و دولتی اضافی به میزان 1.4 تریلیون یورو نیاز دارد تا در آینده رقابت بین المللی باقی بماند. حدود 20 درصد از ایجاد ارزش صنعتی در آلمان نیز در معرض خطر است.

برای مشاهده سایر اخبار کلیک بفرمایید.

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد