امروز: جمعه 31 فروردین 1403
58336 - 021 تماس با ما
58336 - 021 تماس با ما
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • چین پس از کاهش تعرفه های صادراتی هند، واردات سنگ آهن را افزایش می دهد
تعرفه صادرات سنگ آهن هند تعدیل می شود

چین پس از کاهش تعرفه های صادراتی هند، واردات سنگ آهن را افزایش می دهد لینک خبر


آنچه خواهید خواند


چین پس از کاهش تعرفه های صادراتی هند، واردات سنگ آهن را افزایش می دهد

کاهش تعرفه

وزارت دارایی هند اعلام کرد که تعرفه صادرات سنگ آهن از 19 نوامبر 2022 تعدیل می شود، به طوری که تعرفه صادرات سنگ آهن با خلوص بالای 58 درصد از 50 درصد به 30 درصد کاهش می یابد، این در حالی است که تعرفه صادرات سنگ آهن با خلوص زیر 58 درصد، صفر خواهد بود.

شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع آهن آلات و مقاطع فولادی، دریافت قیمت روز و اطلاع از موجودی، با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

تولید سنگ آهن در هند، به عنوان یکی از کشورهای بزرگ تولید کننده سنگ آهن جهان، سالانه 200 تا 250 میلیون تن است و برای سالها هند یکی از منابع اصلی واردات سنگ آهن برای چین بود. چین دارای بیشترین کارخانجات فولادسازی در آسیا است (لینک مقاله) و در لیست بزرگترین فولادسازان جهان، نام شرکت های چینی بیشماری دیده می شود. با این حال، پس از سال 2012، چین سهم واردات خود از هند را به تدریج به سطح پایینی کاهش داد و به کمتر از پنج درصد در سال‌های اخیر رسید. در ابتدای سال میلادی جاری، هند تعرفه صادراتی سنگ آهن را افزایش داد که در نتیجه آن، کل واردات سنگ آهن چین از هند به رقم 9.89 میلیون تن رسید که نسبت به سال گذشته 69.4 درصد کاهش یافته بود.

برای مطالعه خبر مشابه اینجا را کلیک بفرمایید

واردات سنگ آهن

بیشترین سهم واردات سنگ آهن چین از هند، عمدتاً سنگ آهن با خلوص پایین، با کیفیت ضعیف و قیمت های غیررسمی بود. در حقیقت فولادسازان چینی معمولاً زمانی که سودآوری بازار فولاد پر رونق است، به سمت سنگ معدن هندی با خلوص پایین نمیروند. اما هرگاه سوددهی کارخانه های فولادسازان کاهش یابد، برای جبران آن، از سنگ آهن هندی استفاده میکنند. با رکود بازار فولاد در سال جاری، در حال حاضر سودآوری فولادسازان چینی پایین است و این باعث افزایش تقاضا برای سنگ معدن هند خواهد شد.

به گفته تاجران و تحلیلگران، چین در هفته‌های آتی قرار است حجم قابل توجهی از سنگ‌آهن کم عیار (خلوص پایین) هند را خریداری کند، زیرا فولادسازان چینی به دنبال مواد خام ارزان‌تر برای مقابله با سوددهی ناچیز امسال هستند. دولت هند از این فرصت استفاده کرده و با کاهش تعرفه صادراتی درصدد است تا تقاضای چین برای سنگ آهن هند را تحریک کند.


شما می‌توانید برای مشاوره خرید انواع آهن آلات و مقاطع فولادی، دریافت قیمت روز و اطلاع از موجودی، با شماره 02158336، شرکت آرمان گستر اقتدار (آهن آرمان) تماس بگیرید تا کارشناسان ما، پاسخگوی سوالات شما باشند.

قیمت روز آهن | آرمان گستر اقتدار | ضمانت خرید مطمئن

0 0 رای ها
امتیاز دهی!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محصولات

آرمان گستر اقتدار
بازار اینترنتی آهن و فولاد